Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför la ingen bud?
- Trådstartare eatfrog
- Start datum
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
ROFL... Vad ska man säga? Hoppas att det är ett skämt...
Graylingman
Aktiv medlem
Der Verkäufer hat diese Auktion vorzeitig beendet, da der Artikel zerstört wurde und daher nicht mehr verkauft werden kann.
Sanslöst!!
Sanslöst!!
Dajo
Aktiv medlem
Jag som inte är så bevandrad i "kemifoto" antar att det där är fotopapper som inte bör exponerats för ljus...
Kan det förklara saken?
När någon säger "fotopapper" till mig tänker jag på ett blankt papper att stoppa i skrivaren och skulle säkert kunna öppna en förpackning i dagsljus för att titta på dom.
Kan det förklara saken?
När någon säger "fotopapper" till mig tänker jag på ett blankt papper att stoppa i skrivaren och skulle säkert kunna öppna en förpackning i dagsljus för att titta på dom.
eatfrog
Aktiv medlem
Dajo skrev:
Jag som inte är så bevandrad i "kemifoto" antar att det där är fotopapper som inte bör exponerats för ljus...
Kan det förklara saken?
Tänk dig istället då att nån skulle sälja film, och för att visa att det inte är en tom hylsa, drar ut hela filmen och tar en bild på det. ;-)
Samma koncept.
/Henri
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Den där svarta platspåsen högst upp i bild är en ljustät en för ljuskänsligt fotopapper. Jag utgår från att man inte säljer skrivarpapper i sådana?
eatfrog
Aktiv medlem
ThomK skrev:
Kan det vara att alldeles för få kan tyska?
Njae, det är nog inte det. ;-)
/Henri
andreasc89
Avslutat medlemskap
Haha, fattas ju bara att någon gick på det och köpte det, skulle kunna vara jag iofs
Tyska är väl rätt bekannt, men inte det analoga mörkrummet (något som jag dock skulle vilja lära mej...).
/A\
Tyska är väl rätt bekannt, men inte det analoga mörkrummet (något som jag dock skulle vilja lära mej...).
/A\
skägga
Aktiv medlem
tyska ?
Tyska grekiska latin ,, samma innebörd för mig som för många andra , nada !
I grundskolan var det ett tillägsämne , ca 20 % gick det . i gymasiet försvann alla som hade en praktisk linje . av mina gamla klasskomisar som faktisgt hade tyska . ¨å kan i stort sett ingen av dom översätta en text till svenska .
Generationsfråga skulle jag tro .
Tyska grekiska latin ,, samma innebörd för mig som för många andra , nada !
I grundskolan var det ett tillägsämne , ca 20 % gick det . i gymasiet försvann alla som hade en praktisk linje . av mina gamla klasskomisar som faktisgt hade tyska . ¨å kan i stort sett ingen av dom översätta en text till svenska .
Magnus W
Aktiv medlem
Re: tyska ?
*Garv*
Och apropå ...
... så finns det ofta en hel del fina fynd på tyska, franska och italienska eBay. Grunnar man lite kan man oftast lista ut vad det gäller. Konkurrensen om godbitarna blir mindre än på de engeskspråkiga eBayarna.
-- MW
*Garv*
Och apropå ...
skägga skrev:
Tyska grekiska latin ,, samma innebörd för mig som för många andra , nada ! (...) å kan i stort sett ingen av dom översätta en text till svenska .
... så finns det ofta en hel del fina fynd på tyska, franska och italienska eBay. Grunnar man lite kan man oftast lista ut vad det gäller. Konkurrensen om godbitarna blir mindre än på de engeskspråkiga eBayarna.
-- MW
J. Patric
Aktiv medlem
Dajo skrev:
Det gör inte jag. "Fotopapper" är egentligen dåligt ordval för vad som egentligen är skrivarpapper Fotografi betyder ju "skriva med ljus", men en skrivare använder ju bläck. Utskrivna bilder borde inte kallas fotografier överhuvudtaget.
Proboarder
Aktiv medlem
Hört historia om två flickor som satt sig på golvet, öppnade en massa kartonger med fotopapper o sa
-en till dig, en till mig, en till dig... ^^
tokroligt =D
-en till dig, en till mig, en till dig... ^^
tokroligt =D