Bara så självklart att alla måste marknadsföra sina produkter, ambassadörer eller duktigta medarbetare som kan tala för en vara är vi vana vid från alla typer av konsumentprodukter, Dolph Lundgren och specsavers är bara en i raden, Persbrant är flitig också.
Folkkära Svenska skådespelare var vanliga på bioduken, smart att använda sådana för Flora margarin, Ernst Hugo Järegård och Margareta Krook är en klassisker.
Man behöver väl inte vara Raketforskare för att anta att Världens bäst säljande kameror också hade flitiga och duktiga medarbetare, det är välkänt över hela världen, jag syftar nu inte enbart på dom senaste åren med spegelfria modeller. På våra fotosidor hade endast ett fåtal koll på tex Live View funktionerna som A550 fick, ( OBS, Inte först eller bäst nu )- Sony Gunnar förklarade envetet men det liksom gick inte, Sony var dåliga på den tiden med marknadsföring det var välkänt och ingen förstod varför. Men absolut ingen orsak eller ursäkt för dåliga försäljnings siffror, kamerorna upplevdes nog som allt för dåliga och var inte av så stort intresse.
Givetvis säljer Canon många kameror tack vare att dom är så bra och välgjorda och framför allt mycket omtyckta, 130miljoner objektiv sålda sedan 1987 talar sitt eget språk.
.