Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

varför har gf på gamleby dåligt rykte?

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus hev

Aktiv medlem
Läste i en tidigare tråd att Gf på gamleby hade dåligt rykte, men jag förstod aldrig i vad kritiken låg. Någon som vet?

Funderar nämligen på att söka just GF i gamleby.

Nån som går där - Hur är det?

Är det lika svårt att komma in på Gf som det verkar vara att komma in på KY?

Är det interjuv och extra uppgifter som gäller för ansökningar även på GF eller tar de in enbart på ansökningsbilderna?

mvh.marcus

Ehh... om du kollar på vad 99% av "eleverna" presterar, så talar det för sig självt.

Om man vill försörja sig som fotograf, varför plugga istället för att jobbba som jag gör? Det ger svar på en annan fråga..

Tjenare jonte...
om du på något sätt menar att gf "eleverna" inte "producerar" bra arbeten talar det väl för sig självt när nästan alla går vidare till konsthögskolor och andra högre utbildningar runt om i europa.
du kanske har en liten annan syn på fotografi.

eyriktish skrev:
Ehh... om du kollar på vad 99% av "eleverna" presterar, så talar det för sig självt.

Om man vill försörja sig som fotograf, varför plugga istället för att jobbba som jag gör? Det ger svar på en annan fråga..

Kanske ska tydliggöra att GF inte är en yrkesutbildning utan inriktar sig på konstfotografi. Jag går själv där och har tidigare arbetat som fotograf och att få arbeta med mina personliga projekt i ett år är något av det bästa jag gjort. Vill man gå vidare med konstutbildning, HFF, konstfack eller liknande så är kanske GF den bästa utbildningen. Nästan alla som ansöker till någon av dessa som gått GF blir kallade till intervju.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar