Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför fungerar inte Tokina på min D7000??

Produkter
(logga in för att koppla)
Det kan ha varit jag som var lite snabbt också då det förekommer flera aktörer och olika objektiv i tråden.

Det som möjligen skulle kunna vara kamerans fel är om avkännaren för bländarringen inte fungerar som den ska. Fast då borde det visa sig om du har något annat objektiv med bländarring också.

Jag har faktiskt inte sett att just ditt objektiv inte skulle fungera med D7000, men jag har inte letat heller. ;) Någon eller några av Sigmas fasta vidvinklar däremot såg jag strulade om man inte uppgraderade dem.

Nej, men Tura (Sigma) tror jag brukar fixa det gratis om det finns delar, och det lär det ju göra till ett objektiv som fortfarande säljs. Det skulle ju vara märkligt om inte Tokinas importör ser till att lösa problemet.

Gokvällen !
Min kompis som ska ta sig an mitt objektiv och kämpa vidare..är dels för jag faktiskt har garanti kvar på de å är de liksom fel på objektivet ska de ju åtgärdas omgående. Är de så att de kommer fram till slut att de faktiskt inte fungerar till just D7000 så får jag nöja mig med de å sälja de vidare..men min kompis skulle kontakta Tokinaföretaget tror jag och även där jag köpt de..ska ju givetvis göra något om de är fel på själva objektivet.

Jag har tyvärr inget annat objektiv med bländarring.....jo...men..vänta lite..de där uråldriga har ju de, måste kolla fast de är ju kanske så att de är alldeles för gammalt för den kameran.......Testat å klart..de är ett gammalt Tokina 70-210mm med bländarring och fungerade klockrent !! Så problemet borde ligga på objektivet då...kanske. jösses vad tungt de objektivet var mot dom jag har annars...Ja nu kom jag från ämnet....men har inte använt de objektivet på flera år..kanske borde använda det för den tog riktigt bra foto ;O) ha det gött o fortsatt trevlig helg/ Helen

Hej, idag provade jag mina två Tokina objektiv, 11-16/2,8 och 100/2,8 Macro på en D7000 i den lokala Expertbutiken och dom funkade klockrent, utan några som helst problem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar