Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför får Christopher O'Regan filma inne i Riddarholmskyrkan

Produkter
(logga in för att koppla)

Jochum Berg

Aktiv medlem
och lägga ut på riksteve till allas beskådan medans jag blir tillsagd så fort jag visar min lilla turistkamera att det är fotografering förbjuden???

(försökte för några år sen komma in där och skrev till nån ansvarig och fick svaret att jag inte fick, man undrar lite varför? det kan ju inte va för att skydda nåt värdefullt då teve nu ju visa det värdefullaste för hela svenska folket...) (senare försökte jag under en visning smygfota lite med en liten turistkamera men det såg vakterna direkt)

Jag försökte få tillstånd att fota inifrån kyrkan o även komma runt lite hursomhelst i byggnaden och det verkade inte vara några problem, bara att dom ville att någon skulle överse det hela. Detta utan några speciella referenser eller annat.
Jag utnyttjade det dock aldrig eftersom jag ställde in jobbet.

Beror väl på att blixtljuset i längden fördärvar färger etc? Vid ett attraktivt turistmål så smattras det på rejält och fördärvar även stämningen.
Dock tycker jag ickeblixtfoton borde vara ok.

Tja det fråga hon aldrig, tror jag beskrev vad jag skulle göra, använder aldrig blixt.
Men kanske får pröva igen om du Tomas fick, beror kanske på vem man frågar.

Knepet är nog att ringa innan och skaffa tillstånd, se till att folk väntar dej när du kommer.
Bara komma dit och fråga om du får fota verkar oproffsigt.

Kanske det, jag emailade för då kunde de få länk till hemsidan å se att jag inte var nån bandit, men kanske bättre å ringt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto