Hermansson
Ny medlem
Då blir det ju inget svårt, man ser resultatet direkt och kan ju hålla på tills man får det rätt. Mer utmaning med analogt, mer känsla. När det gäller s/v går det inte ens att jämföra. Tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hermansson skrev:
Då blir det ju inget svårt, man ser resultatet direkt och kan ju hålla på tills man får det rätt. Mer utmaning med analogt, mer känsla. När det gäller s/v går det inte ens att jämföra. Tycker jag.
Hermansson skrev:
Men det är ju ROLIGT att framkalla film och göra pappers kopior!!
BIF-BigFoot skrev:
Argument för digital tycker jag är lätt det finns massor däremot argument för analogt är nä.. möjligen priset på utrustningen....
Digitalfördelar
1, Man ser resultatet direkt
2, Man framkallar det man vill ha
3, Du kan berbeta , Beskära bilderna innan framkallning
4, När utrustningen väl är inköpt är det bara att plåta som en galning . om man tar 300 bilder på en utflykt eller 10 är ju samma pris.
Du får ursäkta mig. Det här var det sämsta argumentet jag hört. Varför skulle man vilja göra det svårt för sig?Hermansson skrev:
Då blir det ju inget svårt, [...]
?Arleklint skrev:
Ja.. men kan man fotografera så behöver man inte fusktitta.
Hermansson skrev:
Men det är ju ROLIGT att framkalla film och göra pappers kopior!!
Hermansson skrev:
Det blir helt enkelt inte samma sak att hålla på och ändra och justera efteråt i ex. photo shop e.dy. ..
Arleklint skrev:
Jag är superdigital med D2X, men inser brister i dina punkter.
Ja.. men kan man fotografera så behöver man inte fusktitta.
Ja, det är billigare, men en seriös hobby får kosta om man trivs med vad man gör.
Hermansson skrev:
Det håller jag inte alls med om, den upplevda bildkvalitén är minst lika hög med en bra digitalprojektor (många gånger bättre), särskilt vad gäller färger och kontrast.StefanA skrev:
Framförallt mellanformat men även småbild ger en helt överlägsen bildkvalite vad gäller färger, briljans och upplösning.
StefanA skrev:
Vill man projicera sina bilder på stor skärm med högsta möjliga bildkvalitet är det dia som gäller. Framförallt mellanformat men även småbild ger en helt överlägsen bildkvalite vad gäller färger, briljans och upplösning. Bilden finns i handen fysiskt att se helt strömlöst.
För 10år sedan kostade en 1mp kamera av högst kvalite ca14000kr.
sagan skrev:
Det håller jag inte alls med om, den upplevda bildkvalitén är minst lika hög med en bra digitalprojektor (många gånger bättre), särskilt vad gäller färger och kontrast.