Per Krook skrev:
Min HÖGST personliga syn på detta är följande:
Expressen kör en råare stil än AB, sedan de gav upp Joachim Berners vision om en kvaloid. Berners i och för sig hedervärda ambition resulterade i ett upplageras som höll på att innebära slutet för tidningen. I ambitionerna att komma tillbaka upplagemässigt (som varit ganska framgångsrika) skyr Expressen inga medel - eller inte många i alla fall. När känsliga saker inträffat tycker jag (nästan) alltid att Expressen går längre i vad de publicerar. Helst skulle jag inte vilja stödja detta, men ibland är jag en låg varelse som inte kan kontrollera sin nyfikenhet.
Ett exempel var Mikael Ljungbergs tragiska självmord. SVTs morgonnyheter talade om att ML gått bort "efter en kort tids sjukdom". Jag kände att något var underligt och kollade direkt AB på nätet. AB talade om att ML var död och Lasse Anrell (vill jag minnas att det var) hade en medvetet vag formulering om MLs svårigheter "att klara livet efter brottningen". Min obehagskänsla förstärktes och jag gick vidare in på Expressens hemsida som redan talade om att ML tagit sitt liv, att han varit svårt deprimerad osv. Expressen tycktes inte spara på något. Jag tyckte det var osmakligt och jag önskade verkligen att det inte skulle löna sig för Expressen. Tyvärr hade jag redan givit dem stöd genom att surfa in på deras sida.