sears
Aktiv medlem
Jag har förklarat ett antal gånger vad det är som händer. Ska jag verkligen behöva göra det en gång till? Lägger jag en fil i papperskorgen i C1 så flyttas den INTE till papperskorgen utanför C1, utan ligger kvar där den låg från början. Därför är det helt ologiskt att filen försvinner från disken om jag tömmer papperskorgen i C1.
För att om jag öppnar en "färdig" råfil från C1 i PS så skapas en JPG även i C1. Samma fil som ligger på disken om jag kollar i utforskare/finder. Men som sagt; flyttar jag den till papperskorgen i C1 så ligger den ändå kvar på disken. Det är inte jag som väljer att den ska hamna i C1 nånsin, det görs utan att jag blivit tillfrågad så fort en JPG skapas.
Att jag öppnar i PS är för att där minska bilden med skärpning i flera steg för web-bruk, vilket nämligen blir mycket bättre än att exportera en förminskad bild direkt från C1. Detta har dock inget med saken att göra, men det kan hända att det aldrig hamnar nån JPG i C1 om man bara exporterar direkt.
Märkligt. I mitt C1 får jag alltid upp ett val när jag tömmer papperskorgen om jag vill ta bort den ur C1 eller från Disken. Det är också en varningstext för valet med bort från disken. Så det borde inte försvinna några filer från disken om du inte väljer att just göra det.