Annons

Varför bör jag byta upp mig till en Nikon D2X?

Produkter
(logga in för att koppla)
Varför bör jag nu byta upp mig, tyck till!!!
Jag fick själv en liten aha-upplevelse efter att idag plockat fram min gamla F5-a ur garderoben. Jag har sedan jag köpte D70 i princip bara plåtat digitalt men med F5-an i handen kände jag skillnaden i känsla mellan 'plastkameran' D70 och det gedigna verktyget F5. Har D2X samma kvalitetskänsla som F5 så är jag nog fast! Inte för att jag verkligen behöver en kamera man kan slå i spik med (eller plåta i 12MP), utan för den härliga känslan ett välgjort verktyg ger.
// micke
 
Knutte K skrev:
Ja, även om jag tycker att D70 är helt ok, så saknar jag möjligheten att beskära bilden kraftigt utan att få korniga bilder, vill ha mera pixlar,jag tycker också att sökaren är liten och den där riktiga 35mm känslan i bilderna från D70 saknas. "Velvia färgerna" skulle jag också vilja ha. Dessutom verkar handhavandet av D2X vara mycket snabaare och enklare. Vad tycker ni som har en, stämmer reklambroschyren med verkligheten, Janne?

Nu har jag ju inte lästa alla inläggen. Men för 45k kan du ju köpa en schysst glugg istället så slipper du beskära. Tar mindre plats gör det oxå...

/Maverick
 
:) okejdå, hoppas att jag slipper träffa på nån då med en d2x och en skitglugg monterad...

Det är alltid lika kul att ta fram fingluggarna nån stått och glänst med en penisförlängare :D

Mvh
Maverick
 
Är du säker på att det inte är en 35 - 80 :) För övrigt så är det ju tveksamt att den skulle funka om den fanns. AF slutar väl fungera vid bländare 8 på många kameror.

/Maverick
(som så ofta han kan hakar på sin fasta 85:a)
 
Fasta 85:a, blir nostalgisk...skulle nästan kunna tänka mig att byta tillbaka till..nä, nu tog jag väl i:)
 
Maverick skrev:
:) okejdå, hoppas att jag slipper träffa på nån då med en d2x och en skitglugg monterad...

Det är alltid lika kul att ta fram fingluggarna nån stått och glänst med en penisförlängare :D

Mvh
Maverick

Jag brukar köra lensbabyn på min D2X. Det är kanon!

Jag brukar kalla den "D2X kitglugg" ;)
 
Maverick skrev:
Är du säker på att det inte är en 35 - 80 :) För övrigt så är det ju tveksamt att den skulle funka om den fanns. AF slutar väl fungera vid bländare 8 på många kameror.

/Maverick
(som så ofta han kan hakar på sin fasta 85:a)

Ursäkta, jag blandar ihop begreppen lite... det var nog en 3,5-5,6/28-80G. Det konstiga är att när jag monterar på detta objektivet så får jag problemet du beskriver... autofocusen fungerar inte, samt att det blinkar "F" i tv:n uppe på kameran.


Mvh // Martin - som ska sluta med dumma inlägg ;)
 
Anderzon skrev:
Ursäkta, jag blandar ihop begreppen lite... det var nog en 3,5-5,6/28-80G. Det konstiga är att när jag monterar på detta objektivet så får jag problemet du beskriver... autofocusen fungerar inte, samt att det blinkar "F" i tv:n uppe på kameran.


Mvh // Martin - som ska sluta med dumma inlägg ;)

Shit alltså, fotonerna lär ju få banta för att komma igenom den ljusöppningen :D

/Maverick
Jag böt från Canon till Minolta...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.