Det handlar om skaparglädje och om att lära sig veta vad som ger en inspiration,, Det handlar om att lära sig förstå oss själva och vår omvärld,,
Som Jag ser det så är det att vara fotograf generellt sett en proffession där det krävs och förutsätts en hel del allmänbildning,,, jag säger INte att JAg Är det men jag har iaf uppnått en förståelse över/runt det faktumet att det ÄR så!
Bilden är det som visas och kan ses, oavsett medium i skapandeprocessen.
Hamiltonböckerna är alla skrivna på gamla skrivmaskiner, långt ifrån alla datorer,,,, för vissa så stimulerar metoderna som ger utrymme för ett mer beprövat och traditionellt hantverk.
Helt klart så är inget rätt eller fel!
Skolorna är måna om sin status som kulturellt viktiga instutioner,, servar samhället med både tekniskt inriktade och mer konstnärliga allt beroende på kursinriktning och instutionens grundläggande filosofi,,,,
Visst kan man tycka att skolorna borde ta till sig arbetsprover i form av digitala kopior mm men min stora fråga JUst nu:
är OM det verkligen ÄR så oerhört mycket begärt av en skola att vilja ha en grundläggande analog kompetens? Är det inte endast ett nöje att utmana sig själv i att låna fotoklubbens analoga -70talare, köra på automatik, kopiera några bilder,,,,,, är inte det ett rent nöje detta? Att inte orka detta,,, hmm ja kanske är sådana individer inte de som de krävande instutionerna önskar som elever?!??
Mvh Niclas, som frågar vidare,,,