Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köper ni film?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag köper min film nu oftast på brunosbildverkstad.se eller hos en lokal fotoaffär men undrar om ni har några tips där man kan hitta billigare film!
Brunos har annars bra priser men nya tips är ju trevligt!

Ha det fint

Brunos priser är inte så tokiga.

Om du skall ha mycket på en och samma gång kan det bli billigare att köpa från MacoDirect.de, de har också ett lite större sortiment.

Om du jagar billig film, oavsett kvalitet, finns det kineser på Ebay som säljer Lucky och Shanghai som är billiga svartvita sorter, och färgfilm från Fuji och Kodak i stora batcher som får ner styckepriset.

(Notera dock att både Lucky och Shanghai har en del kvalitetsproblem.)

macodirect.de
silverprint
Finns ett ställe i USA som har bra pris för trix i storpack, har för mig namnet startar med "free"
freestyle freephoto kommer inte ihåg riktigt

Jag köper i stort sett all film från en lokal butik som drivs av filmentusiaster. De erbjuder också förstoringar som tagits fram på riktigt i mörkrummet, så det känns bra att stödja dem.

Annars kan man hitta en del billigt på ebay, eller freestylephoto.

Köper film på bulkrulle från macodirect. Blir ungefär 20-30% procent billigare än Cyberphoto och runt 50% billigare än Photax. Tycker det är synd att Photax är så jädrans mycket dyrare på film, annars skulle jag hellre handla där såklart, men som priserna ser ut idag är blir de alldeles för dyra.

ANNONS