Annons

Var köper jag min kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

carrolajn

Ny medlem
Har nästan, nästan bestämt mig för att köpa en Canon Ixus 430. Frågan är bara var jag ska köpa den. Är det någon här som har erfarenhet av internetbutikerna som säljer fotogrejor?

Köpte min förra kamera på CyberPhoto, och de var superbra. De är dock inte de billigaste, har jag sett. Priset är spelar ju stor roll, men betalar hellre ett par hundra extra för bra service. Det känns ju "tryggare". Vill även helst köpa på postförskott.

carrolajn skrev:
Har nästan, nästan bestämt mig för att köpa en Canon Ixus 430. Frågan är bara var jag ska köpa den. Är det någon här som har erfarenhet av internetbutikerna som säljer fotogrejor?

Köpte min förra kamera på CyberPhoto, och de var superbra. De är dock inte de billigaste, har jag sett. Priset är spelar ju stor roll, men betalar hellre ett par hundra extra för bra service. Det känns ju "tryggare". Vill även helst köpa på postförskott.

Låter som den lokala fotohandlaren är den som kan ge dig bra service med demonstration och varan direkt i handen helt utan väntetid.

Hör av dig till Cyberphoto, berätta att du kan få den billigare någon annanstans och fråga om de kan matcha det priset. Du kommer antagligen få priset sänkt.

Taget från deras hemsida:
"CyberPhoto AB jobbar hårt med att hålla en låg prisnivå. Det har vi lyckats bra med eftersom vi ofta har de lägsta priser du hittar på marknaden. Det är bara att jämföra själv. Skulle du hitta lägre priser så är det bara att du hör av dig, så undersöker vi saken och sänker priset om det är möjligt."

Jo, men det är ju bra mycket dyrare där. Om man nu ska hålla på o snåla. Jag vet inte. Men det är ju samma produkt man får. Kanske är det bättre service i en fotobutik, om något skulle gå sönder.

Sedan är det ju så dumt att hålla på och vela, som jag gör. Man vill ju ha kameran snabbt, så att man kan börja använda den :) Men jag är ändå lite fundersam.

se.pricerunner.com om du här ute efter absolut lägsta pris. Passa dig lite för minibutiker, de kan vara lite halvfumliga att ha att göra med.

Cyberphoto tycker jag har mycket bra service. Hade problem med ett objektiv som de åtgärdade direkt. De svarar vänligt på alla frågor och verkar ha stort intresse i att behålla sina kunder.

Ett extra plus är ju att de ligger i samma stad där jag bor, och då känns det absolut värt att lägga nån/några hundringar extra. Man slipper oroa sig när saker krånglar, man vet att de tar tag i det åt en...

Måste bara tillägga att jag helt oväntat fick choklad med i paketet, senast jag handlade hos Cyberphoto. Mer sånt! ;)
Kan jag få kameran hos dem till ett bra pris så är det inget snack om saken...

Tänk på att det är vanligt med bruksanvisning på andra språk än svenska (och även engelska) hos de som är billigare än svenska web-butiker.

AlfaDigi.com ligger ju rätt bra till i pris men då får man inte heller där svensk bruksanvisning till det priset. Man kan få det för 250:-- extra som då är billigare än att beställa från Canon som tar 400:--.

Så det kan ju vara bra att räkna in det i priset också om man nu vill ha svensk bruksanvisning.

Engelsk bruksanvisning går dock att ladda hem från nätet.

ANNONS