Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

var hittar ni era manuella gluggar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Läst lite i tråden. Enda realistiska alternativet är nog Blocket eller Tradera. Och jag håller med om att utbudet blivit mindre på sista tiden. Åtminstone av det jag brukar leta efter, manuella Nikkor.
Det vanligaste numera är enklare autofokushus med den enklaste zoomen. Och det känns inte så intressant för egen del.
Kan mycket väl förstå att butikerna håller höga priser på sina begagnade objektiv. För ett tag sedan gick jag in hos Fotocentralen i Sundbyberg för att kika lite bland deras begagnade objektiv. Kan inte se att de säljer särskilt många med de priser som de satt. Förmodligen byttes de in då priserna var lite högre. Det är nog helt enkelt lite för lite pengar i att köpa och sälja begagnade objektiv. Inga marginaler när man dessutom ska lämna garanti.
En annan källa som jag inte tror har nämnts är LP-fotos regelbundna auktioner. Där brukar det dyka upp lite intressanta saker. Priserna är oftast lite lägre än ett vanligt butikspris på begagnade objektiv.
Numera kan man dessutom bjuda på deras auktioner på internet. Gör det möjligt även för oss som inte bor i Stockholm att vara med.

/johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar