Annons

Var hittar jag boken?

Produkter
(logga in för att koppla)

pelin

Aktiv medlem
Det hänvisas inte sällan till Lars Kjellbergs "Avancerad svartvit teknik 1" på forumet. Men var hittar jag denna bok? Har letat på bibliotek och i de stora bokhandlarna, men utan resultat...

Ditt bibliotek kan säkert ta hem den från ett annat bibliotek. På vårt bibliotek tycker dom det är jättekul när dom kan hjälpa till med fjärrlån. Prata med bibliotekarien bara.
Det brukar inte kosta något heller

Problemet är att titeln inte är särstavad. Den heter: Avancerad svartvitteknik. 1, Från motiv till färdig bild. Finns på en massa bibliotek. ISBN är 91-971022-0-2.
John (bibliotekarie)

Något tips på var den kan köpas?
Funderar också på om det finns ngt bra antikvariat i Stockholm som har mycket fotoböcker...

Tack för tipsen! Nu har jag beställt den från Magasinet på Sthlms Universitetsbibliotek, man får visst låna där trots att man inte är student...
I Stockholm finns boken bara på Kungliga biblioteket och Sthlms Univ. enligt Libris.

Jag antar att Magnus menar ”mörkrumsteknik för fotografer” (tror jag den heter) av Bjön Andersson och Erik Osvalds.

mipert skrev:
Jag antar att Magnus menar ”mörkrumsteknik för fotografer” (tror jag den heter) av Bjön Andersson och Erik Osvalds.

Jepp, det är den som jag menar.

Kommer man över "Materiallära för fotografer" av Lars Kjellberg så ska man veta att det finns några felaktigheter i den som Lars rättade till i Avancerad Svartvitteknik 1. Tvåan har inte kommit än... :)

Anektot: När jag skulle vara prao på Aktuell Fotografi 1990 15 år gammal så fick jag Avancerad Svartvitteknik 1 i läxa av Lars som var teknikredaktör inför praon en vecka innan. Jag plöjde boken och lärde mig massor - sedan dess har jag exponerat som en gud.. :)

ANNONS