Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var finns Halogenstrålkastare att köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag vill köpa ett antal Halogentstrålkastare på stativ, 500W. Clas Olsson brukar sälja dessa för 198 kronor. Men, de är slut i lager. Har även ringt Rusta och Jula, men de är slut där också!

Vet någon nån affär, i Stockholmstrakten, där dessa finns i lager?

(Jag ska använda dem till en budget-studiobelysning.)

Tack

Sist jag kollade var Biltema klart billigare än clas ohlson för lampa inklusive stativ. Clas Ohlson hade tå bara dessa separat.

FredrikArvidsson skrev:
Har aldrig varit på Ica Maxi. Var ligger det Ica Maxi som du köpte det?

Kollade på Eniro och jag hittade 2 Ica Maxi i Stockholmstrakten: ett i Haninge och ett i Arlandastad...

Jag köpte mina i Nacka. Men jag tror det är samma sortiment överallt.

jag har fyra stycken till salu billigt...har använt dem en gång. Två av dem har frostat glas, men det gör varken till eller från. Kommer att använda studioblixtar framöver, så jag behöver dem inte. Finns i Farsta.

Walle skrev:
jag har fyra stycken till salu billigt...har använt dem en gång. Två av dem har frostat glas, men det gör varken till eller från. Kommer att använda studioblixtar framöver, så jag behöver dem inte. Finns i Farsta.

Vad bra! Jag har skickat dig ett meddelande nu med min kontaktinfo.
Hoppas du hör av dig!

Hälsningar,

Fredrik

Christoffer vill du berätta mer?

Frostat glas är något som jag har funderat på. Hamnar glaset för nära för att det ska bli mer softat?

Jag har nu köpt kristoffers halogenstrålkastare och kan nog påstå att ljuset inte softas p.g.a. det frostade glaset. Frostningen kanske är tillkommen av andra skäl så som att man inte ska bländas så mycket om man skulle råka kolla in i lampan. Jag vet inte... Men vad jag kan säga är att det inte diffuserar ljuset nåt i alla fall.

Har idag byggt en softbox av kartong, smörgåspapper och aluminiumfolie. Den ska där emot softa ljuset. Ska testa den i morgon.

claesbr skrev:
Christoffer vill du berätta mer?

Frostat glas är något som jag har funderat på. Hamnar glaset för nära för att det ska bli mer softat?

För att ljuset ska bli softat krävs det att ljuskällan blir större. Frostat glas ger inte större ljuskälla.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar