ANNONS
Annons

Var få tag på ärt/bönpåse?

Produkter
(logga in för att koppla)

Malin Olsson

Ny medlem
Som rubriken säger undrar jag om någon vet var jag skulle kunna köpa en ärtpåse? Har ingen lust att fixa till en själv så tips på butik som säljer sådan tas tacksamt emot!
 
Ursäkta lite nybörjare på det här med foto och så men... Ska ärt-påsen ta bort vibrationer ?
om man fotar på en skakig plats då...??
Å så undrar jag en annan sak som inte har med detta att göra.....
vad betyder.........Lol.....???

m.v.h.

anders.
 
Ärt/Bönpåsen används istället för stativ.
På en "skakig plats" så hjälper den nog inte mycket :)

LOL betyder oftast "Laughing Out Loud" (Läs mer på Susning.nu)
 
Värmekudde

Värmekuddar - kuddar fyllda med vete eller raps som ska värmas i micro och läggas på kroppsdelar där man har värk - funkar utmärkt som bean-bag. Tygmodellerna kan man stoppa i en plastpåse om man ska använda dom utomhus.
Dom finns att köpa lite överallt. Lättast att hitta är dom nog i hälsokost- och sjukvårdsaffärer.

Dom kan ju dessutom användas för att lindra smärtan i nacke och axlar när man kommer hem efter en lång fotosession i obekväm ställning.

---/Thomas
 
Apropå vetekuddar har Clas Ohlson en vetekudde till ganska bra pris (179 vill jag minnas) till skillnad mot hälsokostaffärer som ville ha minst det dubbla.

/Joel
 
diver1 skrev:
Ärt/Bönpåsen används istället för stativ.
På en "skakig plats" så hjälper den nog inte mycket :)

LOL betyder oftast "Laughing Out Loud" (Läs mer på Susning.nu)


Tack ska du ha Peter , som jag har undrat !

Jag kom å tänka på en sak när jag läste i tråden här . I sy-slöjden för 30 år sedan , sydde vi ju såna där bönpåsar men i form av en liten groda då !

lol på er , ha det gott !
 
lånar tråden...

Jag skulle vilja veta om någon vet var jag kan köpa
Den modellen med stativskruv på så som bilden visar.
Jag har länge varit inne på att sy en egen "beanbag", tills jag såg denna.
 

Bilagor

  • b00009utq3.01-a1py46im1cbeg3._aa200_sclzzzzzzz_.jpg
    b00009utq3.01-a1py46im1cbeg3._aa200_sclzzzzzzz_.jpg
    11.3 KB · Visningar: 2,285
Jag har ett kuddöverdrag köpt på Indiska en gång i tiden. När jag reser tar jag med den tom och går sen på närmsta marknad och fyller den med solrosfrö el liknande för i det närmaste ingen peng alls. Lite stor, så man kanske borde sy av den, men har funkat bra ändå.

Att blanda i frigolit som Niclas föreslog verkar vara en bra idé för att spara vikt...
 
Jag har bönor i bönpåsen...

tombac skrev:
Själv har jag en hemmasydd påse fylld med plastkulor./Tom
Var köpte du plastkulorna? Hur stora är dom? Blir det stadigt när du vilar kamerautrustningen på påsen eller rör fyllningen på sig?

Själv har jag bönor i min hemmasydda bönpåse men det visade sig i efterhand att den fyllningen var mindre lyckad - är på tok för tungt att bära omkring med.
 
Ja frigolite är smart, mycket smart.

Men det kan också vara lite problematiskt.. Det är ju så att material med olik struktur och vikt etc tenderar att skilja ut sig i påsen. Alltså frigoliten hamnar för sig och plastkulor för sig osv. Men om man passar på att mixa om ibland,, skaka lite så går det bra. En bönpåse får inte vara för full.. den skall liksom leva och svälja..

MVH Niclas,
 
Re: Jag har bönor i bönpåsen...

cowboy skrev:
Var köpte du plastkulorna? Hur stora är dom? Blir det stadigt när du vilar kamerautrustningen på påsen eller rör fyllningen på sig?

Själv har jag bönor i min hemmasydda bönpåse men det visade sig i efterhand att den fyllningen var mindre lyckad - är på tok för tungt att bära omkring med.

Plastkulorna eller granulatet har jag fått av en kompis som jobbar på en plastfabrik i stan.
 
partajare skrev:
lånar tråden...

Jag skulle vilja veta om någon vet var jag kan köpa
Den modellen med stativskruv på så som bilden visar.
Jag har länge varit inne på att sy en egen "beanbag", tills jag såg denna.

Jag är nog lite skeptisk till Poden.Ifall du tänkt använda lite tyngre grejer så är den nog i vekaste laget. En ordentlig påse (helst dubbel som den som säljs av WW supplies) som du kan hänga över karmen på bilfönstret(ifall du fotar från bilen) är nog betydligt stabilare.
 
Jag har bara små frigolitkulor i mina "bön-påsar" av hemmagjord design. Funkar perfekt.
Jag köpte en typ av vaxduk på Åhléns som mer känns som vanligt tyg. Lätt att torka av om den blir smutsig av att ligga direkt på marken samt att den heller inte släpper igenom damm ur stoppningen.
 
Rispåse

Ett lätt sätt att fixa en påse själv är att ta ris i en damstrumpa som du båda kan ha som "fuktuppsugare" i väskan och som stöd. Ta bara önskad mängd ris i en damstrumpa och knyt igen! Så har du både stativ och fukt absorbent!
 
... eller så köper du ett lite mindre kuddfodral med dragkedja, går till ICA och köper en förpackning med ärter ( såna som man har när man ska koka ärtsoppa, inte färska eller frysta ), fyll i ärterna i kuddfodralet och vips.. så har du en ärtpåse :)

Kostnad... max 50 spänn.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.