Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var det alles för dagen en 1D Mark III?

Produkter
(logga in för att koppla)
Digital SLR Canon EOS-1D Mark III NEW
Lens Canon EF 16-35 mm F2.8L II NEW
Accessory Feb 22 Canon Speedlite 580EX II NEW
Accessory Feb 22 Canon Original Data Security Kit OSK-E3 NEW
Accessory Feb 22 Canon Wireless Transmitter WFT-E2 NEW
Consumer Digicam Feb 22 Canon PowerShot TX1 NEW
Consumer Digicam Feb 22 Canon Digital ELPH SD1000 NEW
Consumer Digicam Feb 22 Canon Digital ELPH SD750 NEW
Consumer Digicam Feb 22 Canon PowerShot A570 IS NEW
Consumer Digicam Feb 22 Canon PowerShot A560 NEW
 
Min gissning 6:e mars inför PMA. Och släpps inte 40D eller 1DsMkIII då blir väl nästa gissning Maj eller Augusti. Jag är beredd att sätta en liten slant på att de släpps 2007. Uppdateringen av 5D är det väl mer tveksamt med (snyft). ;-)
Edit: obs allt bara kvalificerade gissningar.
 
Jag har uppmärksammat vad gäller chattet med Canon och "Gunnar Wahlbeck" som var tidigare idag på kamera och bilds hemsida, där har han 2st olika svar, dels "Jag kan inte kommentera produkter som inte är lanserade." och "Jag kan inte kommentera produkter som inte finns."
Skillanden i detta borde innebära att de som han svarar "produkter som inte är lanserade" borde kanske dyka upp snart då, han sa tex så här:

citat:
Fredrik: Kommer det någon efterföljare till 30D? När och med vilka specifikationer?
Gunnar Wahlbeck: Jag kan inte kommentera produkter som inte är lanserade.
slutcitat.

chattet finns här: http://81.92.65.172/kamera/

/Magnus
 
BARA 27 nya produkter,nej jag väntar nog 25år till innan jag packar matsäcken o ger mig ut och fotar.
Det kan ju komma nåt modernare än min Pentax 6x7!
 
Christian Raae (christian_r) skrev
EOS 7D? Vad är detta? Någon som vet?

Japp,den första kameran som hittar motiven själv,ställer in bländare och slutartid precis som du tänkt dig.
Förutom det får du en rawfil,ett 24x36 neg,samt ett 6x7 dia I SAMMA KAMERA!
 
Madeliene skrev:
Christian Raae (christian_r) skrev
EOS 7D? Vad är detta? Någon som vet?

Japp,den första kameran som hittar motiven själv,ställer in bländare och slutartid precis som du tänkt dig.
Förutom det får du en rawfil,ett 24x36 neg,samt ett 6x7 dia I SAMMA KAMERA!

Har du inget konstruktivt eller vettigt att komma med så kan du lika väl skippa att skriva något.
 
Christian Raae (christian_r) skrev
Har du inget konstruktivt eller vettigt att komma med så kan du lika väl skippa att skriva något.

Oj då...ville bara förbättra dina drömmar!
 
paul innergård skrev:
Du som fotar lite av varje, anser du att man som yrkesverksam klarar sig med serietagningskapaciteten på en 5D?
Ja du. Van som jag är med D100, som är väldigt långsam, är 5D ett fartmonster. Men det tyckte jag brorsans D70 var också.

Jag plåtar nästan bara porträtt, 5D är fullt tillräcklig. Även där kunde D100 vara lite seg ibland, NEF var inte att tänka på. Men på sätt och vis saknar jag mina D100. Allt går ju åt fel håll nu...!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.