Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var beställa printar? Och vad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Enklare "weblabb" ger ofta inga valmöjligheter. Bilderna förutsätts vara i sRGB och automatjusteras före utskrift.
Raka motsatsen är t.ex. Crimson, där du (om du vill) får full insyn och valmöjlighet vid varje steg i utskriftsprocessen - färgrymd, interpolering och skärpning, val av printer och papper osv. Då beror kvaliteten enbart på dig.

Crimson. Bläckstråleutskrifter om du vill ha jämnast kvalitet, bästa och tjockaste papperet samt längst livslängd på printarna.

Printade precis 6 st 50x70cm, 1st 72x40cm, 1st 100x70cm, 4st A2 i Hahnmule photorag bright white till min fotoutställning. Köpte även mina ramar där.
Top kvalitet och personlig service på Ericsonsfoto i Mölndal

Mvh.Johan @xftales

Vlket är bästa tryckeriet om man vill ha bra kvalitet på printar, och vilken typ av print skall man välja?
Crimson alla dagar i veckan! Där kan du välja prefix om du vill. Tror säkert du blir minst lika nöjd med vanliga framkallningen också. Färgåtergivning perfekt om du kalibrerar din egen skärm också då. Du kan beställa prov också innan du kör den riktiga=) Jag brukar bara välja matt fotopapper och "rör ej min bild" annars är autokorrigering förifyllt tror jag (dumt!!)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar