Advertisement
ANNONS
Annons

Var är alla fokuspunkter på min D300s?

Produkter
(logga in för att koppla)

Petterus

Aktiv medlem
Hej. Köpte mig en D300s igår, och undrar vart alla fokuspunkter tog vägen. På min D2x och alla andra nikon kameror jag testat så ser man alla fokuspunkter lite svagt i sökaren, men på D300s verkar det som man bara ser markerat område endast...

Har letat men har inte hittat nått sätt att få fram så man ser alla, och inte bara den som man har valt...

Vet ni något om detta?

Hej. Köpte mig en D300s igår, och undrar vart alla fokuspunkter tog vägen. På min D2x och alla andra nikon kameror jag testat så ser man alla fokuspunkter lite svagt i sökaren, men på D300s verkar det som man bara ser markerat område endast...

Har letat men har inte hittat nått sätt att få fram så man ser alla, och inte bara den som man har valt...

Vet ni något om detta?

Jag vet inte om det går att slå på alla punkter men om du kollar på denna sidan: http://www.dpreview.com/reviews/nikond300s/page4.asp så kan man ju undra om man verkligen vill ha alla på. De fyller ju större delen av sökaren.

Vet ni något om detta?

Man ser endast aktiv fokuspunkt alternativt om du kör på i single autoläget så kommer alla punkter som är i fokus att visas under ca en halv sekund när kameran hittat fokus. om alla punkter skulle visas hela tiden skulle du knappt se något i sökaren eftersom sökaren till stor del är täckt av fokuspunkterna.

Sätt kameran i singelAF läge och tryck på fyrvägsplattan bak på kameran så hittar du samtliga. Inte på samma gång givetvis dock. Det som händer är att du stegar runt bland punkterna en i taget......

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar