Flash Gordon
Aktiv medlem
Själv skulle jag önska att Luminar 2018 skulle kännas lite mer proffsigt. Sen saknar ju de kataloghantering (iofs utlovat, men ser väldigt basic ut). Annars har jag kört LR5 och sen LR6 (standalone). Står och vacklar lite nu. Testade gratisversionen för Fujis kameror som Capture One släppte - men den kändes rätt begränsad (eller så hittade jag inte alla funktioner som fanns i LR). Sen fick jag en lite "plottrig" känsla på gränssnittet. Kom på att jag stod och kisade när jag jobbade i programmet. Annars ska ju ON1 släppa nytt i kommande månad. Är inte så pepp på att gå till en prenumerationstjänst, och vore det inte för det + att LR inte hanterar uppskärpning i X-Transfiler, så hade jag nog stannat kvar. Gillar "Flowet" i LR! =)
Det verkar som LR i senaste versionen (prenumeration) hanterar X-TRANS mycket bättre. De verkar i smyg ha gjort förändringar. Det går nu skärpa upp bilderna på ungefär samma sätt som man gör med Canon. Det går att dra hårdare i clarity och skärpa utan att få artefakter som man fick tidigare.
Att sedan LR känns lite gammal är en annan sak. Jag kör också ON1 och hoppas de gjort lite till för bättre resultat i On1 2019. Det är ett program som jag tycker har många fler möjligheter än LR och en innovationstakt som är mycket högre.
Undrar om andra Fuji fotografer har set samma sak?