ANNONS
Annons

Val av Kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Diesel11

Medlem
Hejsan,

Jag är ute efter en kompaktkamera till produktfotografering. Anledningen till att jag väljer kompakt kamera är för att system är lite för dyrt i nuläget. Jag ska fotografera smycken och vill gärna ta bra bilder med en vit bakgrund. ( ska öppna webshop snart där jag ska sälja smycken) Jag är en amatör och vet inte alls vilken kamera jag ska välja, tänkte lägga upp alternativen här och hoppas att någon av er vet om dessa kameror är bra för ända målet.

http://www.ellos.se/nikon/nikon-coolpix-s1200pj-rosa/380010
http://www.ellos.se/olympus/olympus-tg-630-svart/410278
http://www.ellos.se/canon/canon-ixus-500-bla/381442

Tack på förhand!
Med vänlig hälsning

Gamla

Det verkar som om den affären bara har ett par år gamla kameror till samma pris som uppföljarna kostar idag! Leta på annat ställe! T.ex Cyberphoto som har ett lättöverskådlig och bra upplägg, många gånger med tester på produkterna.

Min tanke när jag läser din fråga: Ska du ha en kompaktkamera som är så bra att den klarar dina krav på (produkt)fotografering, hamnar de i samma prisklass som en bra systemkamera. Med en systemkamera får du fr.a. med den större sensorn, men också med mångsidigheten av att kunna använda dedikerade objektiv väldigt mycket större chans att få bra kvalitet på dina bilder.
Sen håller jag med om att du behöver datera upp dig var du söker kameror - Cyberphoto är bra.

Går bra