Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av blixtar?

Produkter
(logga in för att koppla)

RXE

Medlem
Hej,

Jag vill köpa två blixtar som jag hade tänkt använda trådlöst ihop med min Canon 7D, men nu är det så att jag har aldrig haft en extern blixt innan, så jag vet inte riktigt vad som är bra och mindre bra bland olika blixtar förutom ledtalet.

Men jag har iallafall funderat på att köpa antingen två Nissin di866 II för att de är ganska billiga, eller ska jag spara pengar till mitt andra förslag en Canon 580ex II och en 430ex II.

Någon som kan blixtar, vad tycker ni?

Tack på förhand!

/ Simon
 
Har du råd gå på Canon, onödigt att riskera att köpa in sig på "fel" system för att spara pengar. Har själv gjort det ett par gången å varje gång blev det dyrare i slutändan...

/Micke
 
Tack för svaret Micke!

Jag skulle väl har råd, det är ju bara att jag får vänta ett tag innan jag kan köpa det med tanke på att jag studerar och får bara 1050kr i månaden och inga andra inkomster.

Prisskillnaden skulle bli ca 2000kr så det är ju inte jätte mycket pengar och det som du skriver om "system" så kan jag ju tänka mig att det lämpar sig bäst med Canons egna blixtar med tanke på att de är tillverkade för deras kameror.

/ Simon
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.