Annons

Val av Bärbar Lagringsmedia

Produkter
(logga in för att koppla)

johanca

Aktiv medlem
Hallå!
Jag har täbkt köpt en bärbar hårddisk jag kan tömma mina compact flash kort i på semestern osv..

Har läst alla gamla trådar här på fs om det och det har gjort mig något klokare..

Kan dock inte välja vad jag ska köpa för någon, har kollat bla. på Zebramedia som verkar vara billigast och störst på detta i sverige i alla fall.

Vilken är det som gäller?

Tripper - Verkar funka ok för alla som provat.
Xdrive 2 - Inte sett mycket om den..
Xdrive pro? - ingenting...
Image tank? - ??

Någon som kan hjälpa mig lite?
Har även övervägt en MuVo med 4gb microdriven men funderade om jag inte vill ha snabba minnen istället. Och trippern har ju även andra fördelar.
 
Tjena!

Jag har precis köpt mig en sån här med en 60gb hdd

http://zebramedia.biz/product_info.php?cPath=74_142&products_id=489

Har inte fått den ännu troligen ska jag hämta ut den i eftermiddag. Valde den framför en tripper då jag även får mp3 spelare här. Enl zebramedia ska batteriet hålla för minst 5gb övertankning ifrån microdrives. CF lär dra mindre ström då de ej har lika mkt rörliga delar. Köpte även ett extra batteri och en biladapter till den.

Den ansluts lätt och snabbt via usb 2.0.

//Daniel.J
 
Tack för svar, har absolut inget bildskärmsbehov (tror jag, vad ska man med det till? den lär vara liten och kass ändå..)

Lutar åt trippern eller xdrive pro faktiskt...
 
Linmajon skrev:
Jaha, där ser man. En helt ny mojäng. Den verkar ju helt perfekt. Nästan så man beställer en på stubinen...
Säger detsamma och priset verkar ju vara helt rätt. Gråskaleskärm (eller är den till och med monokrom?) känns helt ok men det vore skönt för sinnesron att åtminstone kunna se att bilderna finns där och mår bra. Men då krävs det ju att de skriver programvaran så den kan extrahera tumnageln från raw-filer, annars är ju skärmen poänglös. Har du hittat någon info om det?
 
osäkert på zebra? Inte en chans, klart en av de bästa jag handlat ifrån, mkt bra service och leverrans, de skickade min x-drive pro igår 18.21 kunde hämta den idag på förmiddagen 11.21 :) inte illa
 
För oss med iPod

så finns det ju Belkin Media Reader.

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201526&pcount=&Product_Id=158350

Den kostar 1190:- på Apple's hemsida, dock borde den gå att få tag i billigare.

// Johan Maxe
 
Är det någon som fått fram mer information angående Archos Gemini 220?
Klarar enheten av att visa embedded jpgs i RAW-filer?

Vilka enheter klarar detta över huvud taget?


H/Mats
 
mazeson skrev:
Är det någon som fått fram mer information angående Archos Gemini 220?
Klarar enheten av att visa embedded jpgs i RAW-filer?

Vilka enheter klarar detta över huvud taget?


H/Mats
Från releasenötterna;

TIF, RAW and GIF files can be transferred to the gmini HD from a CF card without having to turn on "Show all files" parameters. (only BMP and JPEGs can be displayed on the screen)
 
Jag har en Archos Gmini i min ägo sedan ett par dagar och det som jag har noterat är att batteriet räcker inte så länge om disken får jobba mycket. Sen brukar batteritiden öka lite grann efter ett par laddningar!

Jag måste även erkänna att jag fortfarande inte har prövat att tanka bildfiler ifrån Compact Flahs korten än då min sambo har han om spelaren just nu. Men jag läste en kommentar någonstans (minns inte var) att driftstiden räcker för att tömma ca 8 kort.

Byggkvaliteten är helt ok om man bortser ifrån tryckkänslan i knapparna.

Skärmen är i gråskala och fungerar för att se att korten finns där, inte mer...

Mycket funktioner i en rätt liten pryl för 3695kr!
 
gmini 220

Fick min modell i onsdags.

Allt är okej, förutom att den inte klarar att läsa mitt olympus xd-kort i olympus macf-10 (xd-till-cf-adapter) _eller_ min kusins 1gig sandisk ultra II cf-kort.

Förhoppningsvis är det ett måndagsexemplar jag fått som kan lösas med utbyte, men Archos kundtjänst tycks inte ha brådis att svara på mail... :(

I övrigt (som mp3-spelare och portabelt lagringsmedia) så är den väldans fin, så bara jag får igång möjligheten att tanka ur minneskorten så är det definitivt något att rekommendera.

/T
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.