Jag kollade på när Bingo plåtade med digitalt bakstycke nere på Fotomässan och han gjorde då några snabba trick i PS när han gjorde om bilden från färg till svart-vit, och efter detta gjorde ngt med HUE (eller vad det nu var) och fick till en riktig stuns i bilden. Någon som kommer ihåg vad det var för handgrepp han gjorde när han konverterade?
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad var det för trick Bingo gjorde?
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
Bingo? Han brukar väl mest köra med Liquify-filtret? ;-)
Jag tror jag vet vad du menar men kommer inte ihåg vad det var. Jag har för mig att jag tänkte på att det var ungefär samma effekt som man får om man lägger på en svag oskarp mask med jättestor radie som många fotografer gör för att få upp stunsen. Men han hade en annan metod. Får se om jag kommer på det.
Jag tror jag vet vad du menar men kommer inte ihåg vad det var. Jag har för mig att jag tänkte på att det var ungefär samma effekt som man får om man lägger på en svag oskarp mask med jättestor radie som många fotografer gör för att få upp stunsen. Men han hade en annan metod. Får se om jag kommer på det.
Pisces72
Aktiv medlem
Han....
...använde först en effekt och gjorde sedan "fade" på den effekten. Och då valde han "hard light" i listan. Testade det väl hemma men det funkar nog inte på alla bilder!
Tog en bild på damen i buren men vill ha ok från modellen innan jag laddar upp den här, där använde jag just "fade/hard light". Håll ögonen öppna!
...använde först en effekt och gjorde sedan "fade" på den effekten. Och då valde han "hard light" i listan. Testade det väl hemma men det funkar nog inte på alla bilder!
Tog en bild på damen i buren men vill ha ok från modellen innan jag laddar upp den här, där använde jag just "fade/hard light". Håll ögonen öppna!
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Ingen som löste mysteriet?
Roine
Ingen som löste mysteriet?
Roine