Annons

Vad tycker ni om min hemsida? Förslag tack

Produkter
(logga in för att koppla)
Det går ett program på TV som heter "Idol 2005".
Detta påminner väldigt mycket om dom inledande programmen, personer med jättemycket självförtroende och samtidigt lika dålig självinsikt som får höra av proffs att dom egentligen är väldigt dåliga på det dom tror sig kunna väldigt bra.
Dessa personer blir sedan arga på "juryn" eftersom dom är dumma och elaka när dom säger sanningen, nu hör det till saken att dessa personer oftast är 15-22 år, inte 33!

Kom igen nu "Henrikz", ta det som en man.
Plocka gobitarna ur tipsen och utnyttja kunskapen till att förbättra dina sidor.
Och du! Tjafsa inte emot, det blir inte bättre av det, man vinner aldrig någons förtroende genom att vara uppkäftig.
 
Re: Nå väl

Henrikz skrev:

Som ett ordspråk min mycket visa farmor sa:
"Om du inte har något snällt att säga, säg inget alls"


Herregud, säger jag! Ska man bara gå runt i livet och dalta med med folk? Absolut inte tycker jag. Ber jag om kritik så vill jag ha en så ärlig kritik som möjligt. Folk får gärna säga att det ser förjävligt ut och att jag ska börja om! Ibland är lite "hårda" ord det bästa att få höra, för att verkligen inse att det inte är bra.

Du ville ha kritik på en hemsida som såg allt annat än professionell ut. Vi som svarat har uttryckt vår reaktion över sidan och du har fått en massa tips på hur du kan göra så att sidan ser mer seriös ut. Vad mer begär du?

Om du inte kan ta kritik, fråga inte!
 
Ber du om kritik får du väl klara av att ta den. Jag sa ingenting för att vara elak, bara för att hjälpa dig. Men du passar inte som webdesigner. För det första så ska man inte göra professionella hemsidor med wysiwyg program (Namo webeditor som du har använt t.ex.).
Lär dig webdesign, det är inte så jättejobbigt. Sen skriv en bra och snabb hemsida. Se till att den validerar med w3c.
Gå en fotokurs och lär dig exponera rätt bl.a. Du kan inte börja med att försöka få kunder om du varken kan göra en hemsida som ser hyffsad ut eller ens fotografera någorlunda.
Kollade in din andra hemsida och blev helt övertygad om att du måste skämta. Får man fråga hur många kunder du har fått genom den?

Dina svar liknar den här tråden väldigt mycket: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=499275
Samma stil med "ge kritik men säg inget dumt för det kan jag inte ta".

Har man själv bett om kritik får man väl klara av att ta den också.
 
andreasc89 skrev:
.../ För det första så ska man inte göra professionella hemsidor med wysiwyg program (Namo webeditor som du har använt t.ex.)./...

Vad får du det ifrån? Dreamweaver t.ex, används i högsta grad professionellt. Du kan inte sitta på ett stort företag och helt handknacka hemsidorna i en texteditor. Det tar för lång tid och kostar för mycket pengar. Ofta gör man grovjobbet i en wysiwyg-editor och finslipar manuellt.

Men nu har vi nog hamnat för långt ifrån Forumrubriken "Fotografera" som denna tråd ligger i. Borde den inte flyttats till att ligga under "Annat" -> "Fritt forum"?

mvh
 
Re: en ny sida för bedömning

knapsack skrev:
Hejsan, det verkar vara en del kunniga personer som svarat i denna tråd, så jag lägger upp en ny sida för kritik.
Jag håller på att bygga hemsidan för www.sos-animals.se

Vad kan förbättras?
Vad är bra?

Jag har lite kunskaper själv men vill gärna höra
andras åsikter.

Jag vet att den inte riktigt ser ut som den ska i mac.
Har inte kunnat se själv, men en god vän sa att det såg illa ut med tabeller på vissa ställen.

Men vad har detta med foto att göra???
 
Contax skrev:
Vad får du det ifrån? Dreamweaver t.ex, används i högsta grad professionellt. Du kan inte sitta på ett stort företag och helt handknacka hemsidorna i en texteditor. Det tar för lång tid och kostar för mycket pengar. Ofta gör man grovjobbet i en wysiwyg-editor och finslipar manuellt.

Men nu har vi nog hamnat för långt ifrån Forumrubriken "Fotografera" som denna tråd ligger i. Borde den inte flyttats till att ligga under "Annat" -> "Fritt forum"?

mvh

Jag har prövat Dreamweaver och den skriver inte heller snygg kod. GoLive ska visst ha snyggare kod men fortfarande inte lika snyggt som handskrivet.
Säg en editor som gör snygg kod utan en massa fulknep och dessutom validerar med w3c.
Visst, alla för väl göra som dom vill men jag föredrar att rita upp hur sidan ska se ut, antingen på papper eller på datorn, och sen skriva koden för hand. Då har man full koll och kan uppdatera var man än är.

Sen hör det väl lite ihop med att jag är för fattig för att köpa någon hyffsad editor (som dreamweaver t.ex.) och då lägger jag inte någon möda på att lära mig det heller. Finns kanske knep för att det ska skriva snyggare kod.

Du har rätt i att den här tråden har urartat. Det är samma mönster som i många andra "Vad tycker ni om min hemsida"-trådar. Trådskaparen lägger ut sin sida, när folk skriver ärlig och konstruktiv kritik (visserligen ofta väldigt negativ) så tar trådskaparen inte åt sig utan försöker istället försvara sidan. Ni som hänger i Sweclockers forum känner säkert igen det här alltför väl.

Edit: Henrik, när folk skriver negativa saker om sidan så tänk på att det inte är riktat mot dig som person utan mot sidan.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.