ANNONS
Annons

Vad tror ni om detta paket som fotodator?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag plockade ihop detta paket hos komplett.se för någon månad sen och är löjligt nöjd. Målet var i första hand en bildbehandlingsdator men även att det gick att spela något spel på den.

Jag var lite orolig att kärnkraftverket på 580W skulle låta som fasen men det är otroligt tyst, det enda man hör är fläkten på grafikkortet som ökar effekten då man stressar kortet, man hör det mao. inte normalt.

Chassi:
Cooler Master Cavalier 3 Svart Chassi, Aluminium Front (utan nätagg)

Nätaggregat:
Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart, 18dB,120mm Fläkt,4xSATA,2XPCI-E,20/24pin

Moderkort:
MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2,Firew,2xPCI-Ex16

Optisk läsare:
Samsung DVD-brännare SH-S182D Svart OEM

Multikortläsare:
USB2 multikortläsare 3.5" svart/silver, för CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

Processor:
AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt

Minne:
Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Hårddiskar:
Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM
Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Grafikkort:
Sapphire Radeon X1950XTX 512MB GDDR4, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail

Priset hamnade på ca. 12.000kr inkl. frakt.

Senast ändrad:
Dan, hur tycker du diskarna fungerar? Tysta? Kalla?

Hörde mycket bra om dem för ett tag sedan, men i den här tråden verkar det ju som att de inte är så mkt att hänga i granen..

Godsmack skrev:
Dan, hur tycker du diskarna fungerar? Tysta? Kalla?

Hörde mycket bra om dem för ett tag sedan, men i den här tråden verkar det ju som att de inte är så mkt att hänga i granen..

Jag hör inte diskarna alls, om det beror på tysta diskar eller ett väl isolerat chassi kan jag dock inte svara på. Jag har inget negativt att säga om dom alls ... mycket nöjd. Finns ju givetvis snabbare diskar om man nu har det behovet vilket jag inte har.

Intressant diskussion om man ska köra med diskar som har en genomsnittstid för fel på 500.000 eller 1.200.000 timmar.
Redan 500.000 timmar blir ju 57 år.

Segeson skrev:
Intressant diskussion om man ska köra med diskar som har en genomsnittstid för fel på 500.000 eller 1.200.000 timmar.
Redan 500.000 timmar blir ju 57 år.

Haha, jag håller med! När jag har haft min dator i 57 år tror jag ändå att det är dags att uppgradera.. ;)

Ventileit skrev:
Jag hör inte diskarna alls, om det beror på tysta diskar eller ett väl isolerat chassi kan jag dock inte svara på. Jag har inget negativt att säga om dom alls ... mycket nöjd. Finns ju givetvis snabbare diskar om man nu har det behovet vilket jag inte har.

Låter bra det. =) Nu bränner det i plånkan..

Tänkte bara säga - såg att du hade ditt första förslag från Dataparadiset. Köp inte där!

Jag har gjort det en gång - aldrig mer. Arrogans, okunnighet och det mest otrevliga bemötandet jag någonsin sett (ja bortsett från vissa ställen i Ryssland...).

Finns många bättre & billigare ställen, Komplett t.ex.

jakk skrev:
Tänkte bara säga - såg att du hade ditt första förslag från Dataparadiset. Köp inte där!

Jag har gjort det en gång - aldrig mer. Arrogans, okunnighet och det mest otrevliga bemötandet jag någonsin sett (ja bortsett från vissa ställen i Ryssland...).

Finns många bättre & billigare ställen, Komplett t.ex.

Ajdå..det lät ju inte så trevligt =/
Fick faktiskt lite dåliga vibbar därifrån, på nåt sätt..

Men jag har ändå tänkt beställa från Dustinhome. Billigt, säkert och trevligt. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar