Makten
Aktiv medlem
Som jag skrev ovan: Du tror alltså på fullaste allvar att din gamla Canon är representativ för alla kameror på jordklotet? Det förklarar ett och annat. Jag kan tala om att jag använt ett antal kameror som ger lägre brus av att höja ljusheten i efterhand än att höja ISO i kameran. Det är alltså varken lögn eller myt. Det är du som är okunnig, men enormt uppblåst.Nej det är inte de enda val man har. Man har valet (om man gått på myten) att inte höja ISOt i fotoögonblicket. Ja, det förekommer, vilket jag redan sagt, och vilket du ignorerade.
Det här är lögnen: "eftersom bruset knappast blir lägre av att höja ISO jämfört med i den mörka bilden som hade varit (det helt ologiska) alternativet. Även om man höjer ljusheten i efterhand."
Hahahaha, det kommer verkligen från rätt person.En kommentar till: Du kan skippa översittarfasonerna. De imponerar inte på mig. Om du inte tål att jag petar hål på dina dumheter så är det ditt problem, inte mitt. Deal with it.
Såna som du är inte lönt att lägga någon som helst tid på. Lycka till med dina "kunskaper", och jag hoppas att du blir ignorerad av så många som möjligt. Goafton.
Edit: Ah, det finns ju en ignore-knapp. Skönt.