Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
vad skall man köpa i telezoom
- Trådstartare jowe172
- Start datum
Zoso
Aktiv medlem
Jag har 70-200 4L och kan rekomendera den varmt, den är väldigt lätt och smidig jemfört med 2.8 gluggarna, och det är en stor fördel om du skall fota på frihand. behöver du inte större bländar öppning än 4.0 är den det klart bästa köpet tycker jag, tack vare sin smidighet vid frihands foto. Sen måste det väl vara Canons mest prisvärda L-glugg.
avslutat
Aktiv medlem
Zoso skrev:
Jag har 70-200 4L och kan rekomendera den varmt, den är väldigt lätt och smidig jemfört med 2.8 gluggarna, och det är en stor fördel om du skall fota på frihand. behöver du inte större bländar öppning än 4.0 är den det klart bästa köpet tycker jag, tack vare sin smidighet vid frihands foto. Sen måste det väl vara Canons mest prisvärda L-glugg.
Vad betyder det där L:et?
//Johnnie
wenzlaff
Medlem
Jag skulle köpa Sigma 70-210mm f/2.8 APO till min EOS 20D för någon månad sen, förutom att autofokusen är väldigt långsam så blir det error 99 så fort du tar en bild. De sa till mig att man kunde byta något chipp som satt inne i objektivet så att de skulle fungera med digitalt, men att de inte skulle bli billigt. så om du inte är 100% på att de funkar med din kamera så skulle ja prova först.
joakim_hansson
Aktiv medlem
Köp ett 80-200 2.8L istället - inte alls lika dyrt o slår båda de gluggarna på fingrarna...
Du hittar ett fint beggat ex med stativfäste för runt 6000 kr.
Byggt som en stridsvagn och knivskarpt.
thc
Avslutat medlemskap
dunberg skrev:
//Johnnie
Det är L som i himmLa-bra
Hittade ingen propaganda på Canons hemsida men här fanns det lite.
http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/Canon-L-Lens-Series.aspx
avslutat
Aktiv medlem
thc skrev:
Det är L som i himmLa-bra
Hittade ingen propaganda på Canons hemsida men här fanns det lite.
http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/Canon-L-Lens-Series.aspx
De va La himLa trevLigt! Tack för Länken!
//Johnnie
Linn
Medlem
ZoMbiE skrev:
Köp ett 80-200 2.8L istället - inte alls lika dyrt o slår båda de gluggarna på fingrarna...
Zebramedia tar 6 200:- för en ny 70-200/4. Har man dessutom köpt en 20D/350D nyligen får man dessutom 900:- rabatt på det.
Vad gäller den optiska jämförelsen mellan objektiven har du kanske mer info än jag även om du bara listar den ena i din kameraväska...?
joakim_hansson
Aktiv medlem
Den info jag har är den jag själv upplevt när jag jämfört objektiven innan köp. 80-200 2.8L är föregångaren till 70-200 2.8L.
Objektivet har ej usm, men jag upplevde det som skarpare och med tanke på hur priset skiljer sig och att jag tyckte att bilderna såg bättre ut var valet inte så svårt...
Jag är jättenöjd med gluggen och den har uppfyllt alla mina förväntningar på L optik
Objektivet har ej usm, men jag upplevde det som skarpare och med tanke på hur priset skiljer sig och att jag tyckte att bilderna såg bättre ut var valet inte så svårt...
Jag är jättenöjd med gluggen och den har uppfyllt alla mina förväntningar på L optik
sagan
Avslutat medlemskap
Luxus.dunberg skrev:
//Johnnie
Zoso
Aktiv medlem
ZoMbiE skrev:
Jomen visst ! Men är det lämpligt att fota hundar med på frihand ? Byggd som en stridsvagn och tung och klumpig som en sådan också, eller ? Desutom så har det betydligt segare autofocus än 70-200 4, något att tänka på också kanske när det gäller att fota djur i rörelse.
Senast ändrad:
Mil Congojas
Aktiv medlem
Go Sigma
Även ifall jag inte är Canon ägare så anser jag att du ska köpa Sigmat, det har kommit en "ny" version/uppfräcshning av den äldre versionensom också fått DG, alltså speciellt för digitalkameror så då ska det ju absolut funka till digitalkamera. Vad jag läst och känt på är det fint objektiv. Satsa på den, ljusstyrkan!
Lycka till med köpet!
Christofer
Även ifall jag inte är Canon ägare så anser jag att du ska köpa Sigmat, det har kommit en "ny" version/uppfräcshning av den äldre versionensom också fått DG, alltså speciellt för digitalkameror så då ska det ju absolut funka till digitalkamera. Vad jag läst och känt på är det fint objektiv. Satsa på den, ljusstyrkan!
Lycka till med köpet!
Christofer
Linn
Medlem
ZoMbiE skrev:
Den info jag har är den jag själv upplevt när jag jämfört objektiven innan köp. 80-200 2.8L är föregångaren till 70-200 2.8L.
Okej!
Men hur mycket hann du testa innan du köpte? Det objektiv man köper lär man ju av naturliga skäl känna bättre än det man inte köper... Hur väl känner du mao 70-200:an?
Skulle vara kul att jämföra MTF-kurvor med tanke på att en del på Photographyreview som jämfört de båda 2,8rna av 70-200:an upplever dem som (konstigt nog?) som mindre skarpa än 4:an...?
mvh Linn, som allvarligt funderar på endera av zoomarna
stranden
Aktiv medlem
sagan skrev:
Luxus.
Stavas visserligen 'Luxury'.
joakim_hansson
Aktiv medlem
Zoso skrev:
Jomen visst ! Men är det lämpligt att fota hundar med på frihand ? Byggd som en stridsvagn och tung och klumpig som en sådan också, eller ? Desutom så har det betydligt segare autofocus än 70-200 4, något att tänka på också kanske när det gäller att fota djur i rörelse.
Fotar inte hundar... Autofokusen är alldeles perfekt tycker jag.
Tung som en stridsvagn, heh jaa kanske det - beror ju vemn som håller i kameran kanske...
joakim_hansson
Aktiv medlem
Linn skrev:
Okej!
Men hur mycket hann du testa innan du köpte? Det objektiv man köper lär man ju av naturliga skäl känna bättre än det man inte köper... Hur väl känner du mao 70-200:an?
Skulle vara kul att jämföra MTF-kurvor med tanke på att en del på Photographyreview som jämfört de båda 2,8rna av 70-200:an upplever dem som (konstigt nog?) som mindre skarpa än 4:an...?
mvh Linn, som allvarligt funderar på endera av zoomarna
Jag lånade en kompis 70-200 ett tag o testade av det objektivet - jättefint, men med tanke på priset och att jag inte kunde hitta sämre optisk kvalitet på 80-200 så föll det sig naturligt. Pengarna räckte till några objektiv till om man säger så