ANNONS
Annons

vad skall jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

hmarie

Ny medlem
Hej!
Har en Canon 40d som börjat krångla, och börjat fundera på vilken kamera jag skall ev ersätta den med. Det jag fotar med är djur framför allt hästar i rörelse, så den bör vara snabb. Då jag har bra objektiv vill jag hålla mig till canon.
Hoppas på lite hjälp.
mvh Marie

Svårt att svara på utan att du berättar hur nöjd du var med snabbheten hos din 40D samt hur mycket du tänkt lägga.

Men om jag ska gissa så kanske 7D kan vara något.

7D eller 60D låter det som. 7D är bättre på allt än 40D, 60D bättre på det mesta - förutom snäppet långsammare seriebildstagning. Men den är inte långsam. Dessutom är det en mindre och smidigare kamera. Och så har den vikbar skärm som jag önskat att 7D hade fått - kanske inget för hästfoto men väldigt användbart i andra sammanhang.

60D har ett c-läge, 40D och 7d har tre. Inte att förglömma då detta är helt avgörande och rätt använt är viktigare än många andra egenskaper. c-lägen är oumbärliga och enormt viktiga för snabb kamerahantering.

Hej!
Har en Canon 40d som börjat krångla, och börjat fundera på vilken kamera jag skall ev ersätta den med. Det jag fotar med är djur framför allt hästar i rörelse, så den bör vara snabb. Då jag har bra objektiv vill jag hålla mig till canon.
Hoppas på lite hjälp.
mvh Marie

7d rekommenderas varmt

Kan bara hålla med tidigare inlägg, är det inom din budget så välj 7D.
Snabb seriebildstagning är guld värd för att få hästar i rörelse "rätt i steget"

Hej!
tack för hjälpen.
med 40d var jag inte riktigt nöjd varför vet jag inte, men med 300d fick jag alltid bra bilder. det låter som att jag skall välja 7d , jag har sigma objektiv 18-50mm 1:2,8 ex macro, samt sigma 70-200mm 1-2,8 11 macro hsm.
mvh marie

ANNONS