Annons

Vad ska jag ha för väska?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Hej!

Jag tänkte skaffa mig en ny väska till fotoprylarna i vår.
Grejjerna som jag har (när väntan är över) är:

D200
28-75
70-200
12-24
10,5 fisheye
SB-800 blixt
enbensstativ
trebensstativ
batterier/minneskort/lite annat övrigt smågrejs.

DEt ska vara en skön ryggsäck.

Jag har ingen som helst erfarenhet av ryggsäckar ämnat för foto, så hjälp mig! =)

Mvh
Markus
 
sukram skrev:
Hej!

Jag tänkte skaffa mig en ny väska till fotoprylarna i vår.
Grejjerna som jag har (när väntan är över) är:

D200
28-75
70-200
12-24
10,5 fisheye
SB-800 blixt
enbensstativ
trebensstativ
batterier/minneskort/lite annat övrigt smågrejs.

DEt ska vara en skön ryggsäck.

Jag har ingen som helst erfarenhet av ryggsäckar ämnat för foto, så hjälp mig! =)

Mvh
Markus

En Lowe Pro MiniTrekker kanske en bra ryggsäck som inte är för stor och sitter bekvämt.
I min säck får jag ner:

Minolta 800si med battpack
Minolta KM5D
Tokina 28-70 2,8
Tokina 19-35 3,5-4,5
Minolta 28-105 3,5-4,5
Minolta 75-300 4,5-5,6
Minolta 50 1,7
Blixt Minolta 3500xi

//Benny
 

Bilagor

  • dynax 3 099.jpg
    dynax 3 099.jpg
    36 KB · Visningar: 1,611
Re: Re: Vad ska jag ha för väska?

DRIVER skrev:
En Lowe Pro MiniTrekker kanske en bra ryggsäck som inte är för stor och sitter bekvämt.
I min säck får jag ner:

Minolta 800si med battpack
Minolta KM5D
Tokina 28-70 2,8
Tokina 19-35 3,5-4,5
Minolta 28-105 3,5-4,5
Minolta 75-300 4,5-5,6
Minolta 50 1,7
Blixt Minolta 3500xi

//Benny

Tack! det var inte helt dumt förslag, tittade på den på cyberphoto och den verkar ju trevlig. Kostar inte mer än jag kan betala heller.

Fler förslag?

Jag vill ha ryggsäck för att jag ska få med mig grejjernan är jag cyklar bland annat, jag har nu en sån axelväska men det är ju döfött när man cyklar osv.

Markus
 
Clas Olsson säljer Lowe Pro MiniTrekker billigt, annars har de inte så stort utbud av väskor i den storleken. Köpte en där för en vecka sedan och är mycket nöjd än så länge. Duger bra om man inte har några specialbehov.

(Annars inget ont om cyberphoto, beställde kameran där och det fungerade utmärkt)
 
MatsJohansson skrev:
Clas Olsson säljer Lowe Pro MiniTrekker billigt, annars har de inte så stort utbud av väskor i den storleken. Köpte en där för en vecka sedan och är mycket nöjd än så länge. Duger bra om man inte har några specialbehov.

(Annars inget ont om cyberphoto, beställde kameran där och det fungerade utmärkt)

Hittade inte den på hemsidan?
 
Har väl själv spanat in en sådan här:

http://www.fotosidan.se/shop/viewproduct.htm?ID=11060

Hyfsatt stor så att man kan lasta med ALLT eller om man vill istället få med sig en termos (man får inte vara feg) och en extra tröja.

Har idag en stor axelväska och den är totalt värdelös till allt annat än att förvara prylarna i då det blir för tungt att bära över en axel då jag har lite kass rygg.
 
Ah.. hittade den nu på deras hemsida... Det stämmer.. Den är mindre..

Ryggsäck, avsedd för systemkamera och tillbehör. Flyttbara avdelare. Innermått: 265x115x215mm. Volym: 6,5 liter.
 
morfius skrev:
Ah.. hittade den nu på deras hemsida... Det stämmer.. Den är mindre..

Ryggsäck, avsedd för systemkamera och tillbehör. Flyttbara avdelare. Innermått: 265x115x215mm. Volym: 6,5 liter.

Jo den hittade jag också, men det kändes inte som den då priskillnad på 900kr mot 300kr... känndes inet som ddet var samma.. sen stämde väl inte måtten.
 
Clouseau skrev:
Har väl själv spanat in en sådan här:

http://www.fotosidan.se/shop/viewproduct.htm?ID=11060

Hyfsatt stor så att man kan lasta med ALLT eller om man vill istället få med sig en termos (man får inte vara feg) och en extra tröja.

Har idag en stor axelväska och den är totalt värdelös till allt annat än att förvara prylarna i då det blir för tungt att bära över en axel då jag har lite kass rygg.

Tack, ett bra förslag! Har du dne själv eller var du sugen?

Om du har den, hur är den mot ryggen osv?
 
även jag kan rekomendera "mini trekker", kostar lagom, rymmer rätt mycket och är mycket skön att bära runt på.
 
Är det bara LOWE PRO MINI TREKKER AW SVART som har ett stort extra ytterfack? Skulle behöva en större väska så man får plats med tubkikare men vill även ha det stora ytterfacket.
 
F.G. skrev:
Är det bara LOWE PRO MINI TREKKER AW SVART som har ett stort extra ytterfack? Skulle behöva en större väska så man får plats med tubkikare men vill även ha det stora ytterfacket.

Tamrac och LowePro har ju båda system för att hänga på mängder med olika fack för diverse pryttlar utanpå själva ryggan... om jag inte missminner mig.
 
Clouseau skrev:
Tamrac och LowePro har ju båda system för att hänga på mängder med olika fack för diverse pryttlar utanpå själva ryggan... om jag inte missminner mig.

Jag har sett det på Lowepro's sida men inte sett någon svensk återförsäljare som säljer dessa extrafack.
 
Det är väl bara att slänga iväg ett mail och säga vad du vill ha till någon av de återförsäljare som finns. Men annars har www.scandinavianphoto.se street- and fieldsystem till LowePro. Finns under tillbehör/väskor/LowePro
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.