Annons

Vad ska jag ha för väska?

Produkter
(logga in för att koppla)
Funderar själv att köpa denna väska...

Nu vet jag inte om du har behov av att få med dig en laptop, men det går ju alltid att peta in en vind/regnjacka i det facket.

Lowe Pro - Computrekker Plus AW, är dessutom ganska diskret och i kabinformat. Tänkte att man får en väska som inte skriker... här går jag med fotoutrustning för en mindre förmögenhet.
Dessutom ganska humant pris, då jag tidigare var i funderingar på Naturetrekker IIAW.

Kika på den vettja!

http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/notebook_camera/CompuTrekker_Plus_AW.aspx

Chet skrev:
Funderar själv att köpa denna väska...

Nu vet jag inte om du har behov av att få med dig en laptop, men det går ju alltid att peta in en vind/regnjacka i det facket.

Lowe Pro - Computrekker Plus AW, är dessutom ganska diskret och i kabinformat. Tänkte att man får en väska som inte skriker... här går jag med fotoutrustning för en mindre förmögenhet.
Dessutom ganska humant pris, då jag tidigare var i funderingar på Naturetrekker IIAW.

Kika på den vettja!

http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/notebook_camera/CompuTrekker_Plus_AW.aspx

Tack det var ett bra förslag!

cyberphoto skriver detta och det låter ju kanon:

"Compu trekker + AW är den perfekta reskamraten för fotojournalister och andra fotografer som vill ha utrustningen väl skyddat vid transporter. I väskan ryms digital kamerautrustning, notebookdator och accessoarer. Ryggsäckens konstruktion skyddar mot fukt och stötar, samtidigt som den är lätt och välbalanserad att bära."

Och sen kostar den ~1500 vilket den helt klart får göra.

Gillar även det faktumet att man kan hänga stativet bak på ryggsäcken på MITTEN, inte på sidan (hatar att ha obalans i ryggsäcken)

Mvh
Markus

sukram skrev:
Tack det var ett bra förslag!

cyberphoto skriver detta och det låter ju kanon:

"Compu trekker + AW är den perfekta reskamraten för fotojournalister och andra fotografer som vill ha utrustningen väl skyddat vid transporter. I väskan ryms digital kamerautrustning, notebookdator och accessoarer. Ryggsäckens konstruktion skyddar mot fukt och stötar, samtidigt som den är lätt och välbalanserad att bära."

Och sen kostar den ~1500 vilket den helt klart får göra.

Gillar även det faktumet att man kan hänga stativet bak på ryggsäcken på MITTEN, inte på sidan (hatar att ha obalans i ryggsäcken)

Mvh
Markus

Bra att du gillade förslaget.

Det är ju inte helt enkelt och självklart, att finna en bra väska, då behoven ändras från ett fototillfälle till ett annat. Och från år till år.

Men nu har jag bestämmt mig för att bli "bekväm", och köpa lite Zoomgluggar. Räknar därför att kunna krympa objektivantalet.

Det här med kabinformatet på Computrekker, är väl lite överreklamerat. Alla fall när man har alla grejjer i väskan. Gissar att man spränger viktgränserna med råge. Men man kan ju alltid ha Kamera, en glugg, minneskort och laptoppen. Sedan resten i det incheckade bagaget.
Då har man ju ändå lite utrustning att fixa med på planet.

Hej svejs...

Köpte själv Plusmodellen!

Men ta en titt på den mindre också, för Plus väskan är inte direkt den minsta man kan hitta.

Chet skrev:
Köpte själv Plusmodellen!

Men ta en titt på den mindre också, för Plus väskan är inte direkt den minsta man kan hitta.

LowePro CompuTrekker AW

LowePro CompuTrekker plus AW

Menar du dessa två?

Det jag gillar med "plus" är att den har det där stativfästet mitt på baksidan ryggsäcken, det gillas.

sukram skrev:
LowePro CompuTrekker AW

LowePro CompuTrekker plus AW

Menar du dessa två?

Det jag gillar med "plus" är att den har det där stativfästet mitt på baksidan ryggsäcken, det gillas.

Jo... det är dessa två.

Nu har jag fått min plus-modell, och den är ju toppen..... men .... stor. Alla fall om man har några ambitioner att vara diskret, och lite hemlig.

Nä visst är den bra när huvudändamålet med strapatserna handlar om foto, men ska man glida runt i semestertempo och inte sticka ut så kanske lilla Computrekker skulle räcka.

Sedan måste då jag sätta EN RIKTIG SPÄNNREM till stativet, ISTÄLLET FÖR RESÅRSNODDEN som följer med. Då mitt stativ och kulled väger alldelens för mycket.
Men sedan var det ett toppenfint utrymme med massor av CF-kort platser.... lätt åtkomligt.

Bra eller anus?..... BRA!

Kan rekommendera att du tittar på Crumpler också!
Har precis varit på resa och hade med rycksäcken hela tiden, utan att det kändes jobbigt.
Crumpler har butik i Stockholm, annars säljs de bla av YFO och Scandinavian Photo.

Micke30AF skrev:
Kan rekommendera att du tittar på Crumpler också!
Har precis varit på resa och hade med rycksäcken hela tiden, utan att det kändes jobbigt.
Crumpler har butik i Stockholm, annars säljs de bla av YFO och Scandinavian Photo.

Jag var faktsikt på naturkompaniet här i gävle och kollade, där hade dom en fotofäska från dom.

Men ajg gillade den inte, det var liksom ett fack under man fällde ner för kamera osv.. hur bra känns det med kameran i botten på väskan? om man halkar och sätter sig känns det som det första som slår i backen är kameran?

Kanske bara var den modellen som var så?

Problemet med Crumoler tycker jag är att man inte verkar ha något stativfäste. I alla fall inte mitt bakpå. Är det någon som känner till hur det verkligen är med den saken?

Jag var faktsikt på naturkompaniet här i gävle och kollade, där hade dom en fotofäska från dom.

Jag var i alperna förra veckan och gjorde ett par vurpor med ryggsäcken på. Inga problem.
Tänkte först köpa en LowePro Compu trekker, men den är ungefär som en aluminiumväska att ha på ryggen i jämförelse. Crumpler väskan är också diskret.
Man kan möblera om hur man vill i väskan och även ta bort väggarna i fotoväskan och datordelen.

Hej Markus.

Jag har själv en Lowepro NatureTrekker AWII och det är en höjdare.Riktigt bra fäste för stativ m.m. plus att en extra ryggsäck (Daypack) medföljer som man antingen kan ha lös eller som man spänner fast utanpå den vanliga ryggsäcken för att ha kläder,mat m.m..Plus är även AW-funktionen ifall det är riktigt dåligt väder,så att grejorna ligger torrt och bra.

http://www.scandinavianphoto.se/?45123

enghell skrev:
Hej Markus.

Jag har själv en Lowepro NatureTrekker AWII och det är en höjdare.Riktigt bra fäste för stativ m.m. plus att en extra ryggsäck (Daypack) medföljer som man antingen kan ha lös eller som man spänner fast utanpå den vanliga ryggsäcken för att ha kläder,mat m.m..Plus är även AW-funktionen ifall det är riktigt dåligt väder,så att grejorna ligger torrt och bra.

http://www.scandinavianphoto.se/?45123

Tack för ett bra tipps!

Bra fäste för stativ säger du, är det mitt på baksidan eller är det på sidan av väskan?

(kan inte riktigt tyda det av bilden)

Micke30AF skrev:
Jag var i alperna förra veckan och gjorde ett par vurpor med ryggsäcken på. Inga problem.
Tänkte först köpa en LowePro Compu trekker, men den är ungefär som en aluminiumväska att ha på ryggen i jämförelse. Crumpler väskan är också diskret.
Man kan möblera om hur man vill i väskan och även ta bort väggarna i fotoväskan och datordelen.

Så du har den modellen där kameran liksom ligger längst underst eller avd man säger? Jag har ju bara sett den modellen, dom kanske har "vanliga" också?

Hej Markus.

Stativfästet är flyttbart.Man kan antingen ha det på endera sidan,eller mitt på baksidan.Jag har det mitt på,så att balansen blir bra.

Jag har köpt en Tamrac 7:a...hade en Lowepro AW innan men Tamracen är betydligt skönare att bära med bättre bärsystem.Mycket bättre kvalitet också.Mycket nöjd med den.

The Champ skrev:
Jag har köpt en Tamrac 7:a...hade en Lowepro AW innan men Tamracen är betydligt skönare att bära med bättre bärsystem.Mycket bättre kvalitet också.Mycket nöjd med den.

Vilken av dem? Expedition eller Adventure? Hur funkar det med midjeremmen kan man vika undan den på något vettigt sätt när man bara är ute och slöfotar lite och inte är på fjället och vandrar?

Clouseau skrev:
Vilken av dem? Expedition eller Adventure? Hur funkar det med midjeremmen kan man vika undan den på något vettigt sätt när man bara är ute och slöfotar lite och inte är på fjället och vandrar?
En Expedition ,funkar bra att dra den bakåt och knäppa ihop den frampå ryggan....i nederkant .

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar