Annons

Vad ska jag ha för väska?

Produkter
(logga in för att koppla)
sukram skrev:
Jag var faktsikt på naturkompaniet här i gävle och kollade, där hade dom en fotofäska från dom.

Men ajg gillade den inte, det var liksom ett fack under man fällde ner för kamera osv.. hur bra känns det med kameran i botten på väskan? om man halkar och sätter sig känns det som det första som slår i backen är kameran?

Kanske bara var den modellen som var så?
Sedan hadde inte Crumpler'n jag kikade på någon yta som själva kamerahuset kan vila mot, utan kameran måste tippas i sidled.

Nä de har lite kvar att lära.... Kommer säkert bra väskor från dom också med tiden. OBS! För mina behov....
 
Lowepro Orion AW är mitt senaste väsk-kap som är helt suveränt.

Stor midjeväska+axelväska så ryggen inte tar stryk. Alla fördelar med axelväskans lättillgänglighet och ingen svettrygg, men med ryggsäckens ryggskonande egenskaper. Är dessutom liten utanpå men rymmer massor. Jag kör den både runt midjan och har axelremmen tvärs över bröstet. Tror inte det är tänkt att man ska göra så, men det funkar suveränt.

Följer även med en daypack som sätts ovanpå så blir det vanlig ryggsäck.

Åsså väderskyddet förståss som är integrerat underst.

Finns även stativhållare längst ner, och tanken är att man ska ha stativet på tvären. Blir ohanterligt brett, så det går bort. Men annars är den suverän.

http://www.lowepro.com/Products/Beltpacks/allWeather/Orion_AW.aspx
 
Lowepro CompuTrekker AW
LowePro Mini Trekker AW

Verkar vara dessa det hänger mellan, men vad jag kan se verkar ingen ha stativfäste på mitten bak?
 
Halloj!

Har precis beställt en Lowepro CompuTrekker AW.
Jag hittade den billigast på Dustinhome.se.
Dom tar 850 kr för den inkl frakt. Cyberphoto tar 999 kr exkl frakt.

Så kolla in Dustinhome.se

Mvh Sverker
 
Sverre skrev:
Halloj!

Har precis beställt en Lowepro CompuTrekker AW.
Jag hittade den billigast på Dustinhome.se.
Dom tar 850 kr för den inkl frakt. Cyberphoto tar 999 kr exkl frakt.

Så kolla in Dustinhome.se

Mvh Sverker

ah.. när man tittar på större bilden ser det ju faktsitk ut som det sitter nått form av fäste för stativ mitt på ryggen?

5010078529.jpg
 
Jag hade planer på att beställa en Mini Trecker AW så fort min kamera kom hem.
Som tur var, så fick jag möjlighet att testa ett ex på affären när jag hämtade ut kameran och upptäckte att en EOS 30D med batterigrepp är alldeles för hög för att få plats.... (ca: 15cm)

Nu såg det inte ut som att du har batterigrepp till din kamera, men om du har funderingar åt det hållet, så bör du ta och mäta lite innan du beställer väska.

Så själv sitter jag förtvivlad och inser att jag inte längre kommer undan med 800 spänn om jag vill ha en rygga som passar min kamera.
Ännu en spräckt budget :-(
 
Monty skrev:
Jag hade planer på att beställa en Mini Trecker AW så fort min kamera kom hem.
Som tur var, så fick jag möjlighet att testa ett ex på affären när jag hämtade ut kameran och upptäckte att en EOS 30D med batterigrepp är alldeles för hög för att få plats.... (ca: 15cm)

Nu såg det inte ut som att du har batterigrepp till din kamera, men om du har funderingar åt det hållet, så bör du ta och mäta lite innan du beställer väska.

Så själv sitter jag förtvivlad och inser att jag inte längre kommer undan med 800 spänn om jag vill ha en rygga som passar min kamera.
Ännu en spräckt budget :-(

Bra poäng där! har ju inget batterigrepp inplanerat i år, så isf kanske man ska köra med en sån minitrecker AW i år.. sen kanske byta upp sig när väl det tillkommer ett batteripack?
 
Visst passar kamera med battpack i Minitrekker,jag har en Minolta 800si med battpack (c:a15cm hög och 15cm bred) men i och för sig har jag en äldre modell utav minitrekker kanske var dom lite djupare förut men jag tror nog dom är likadana
Kameran sticker upp c:a 1cm men det går alldeles utmärkt ändå.

//Benny
 
sukram skrev:
ah.. när man tittar på större bilden ser det ju faktsitk ut som det sitter nått form av fäste för stativ mitt på ryggen?

5010078529.jpg

Japp, fästet sitter mitt bak på mini trekker AW... sen den lilla fickan du ser längst ner? Den är "i två lager" så om du lyfter det lilla locket så kan du fälla ner en ficka som stativbenen sedan står i.. gummibandet håller sedan stativet in mot väskan och fungerar bra sålänge stativet inte är för tungt.. då rekommenderar jag att byta det mot en icke elastisk rem. Men till Manfrotto 055A med kulled har det fungerat kalas...
 
SmurfMolly skrev:
Japp, fästet sitter mitt bak på mini trekker AW... sen den lilla fickan du ser längst ner? Den är "i två lager" så om du lyfter det lilla locket så kan du fälla ner en ficka som stativbenen sedan står i.. gummibandet håller sedan stativet in mot väskan och fungerar bra sålänge stativet inte är för tungt.. då rekommenderar jag att byta det mot en icke elastisk rem. Men till Manfrotto 055A med kulled har det fungerat kalas...

Tackar, det där fällde avgörandet! =)
 
Idag fick jag min lowpro minitrekker AW

775kr inkl frakt från dustin, billigt! Och jag beställde kl 12.xx igår.. och hade den när jag kom hem från jobbet idag! snacka om service!

nöjd och belåten är jag vrkligen.
 
Och jag fick min Lowepro CompuTrekker AW idag.
850 kr inkl frakt..
Dustin har riktigt bra priser på en del saker och det är trevligt att frakten är gratis på order över 500 kr :)
//Sverker
 
Sverre skrev:
Och jag fick min Lowepro CompuTrekker AW idag.
850 kr inkl frakt..
Dustin har riktigt bra priser på en del saker och det är trevligt att frakten är gratis på order över 500 kr :)
//Sverker

Jo, en del priser är riktigt bra - andra tyvärr inte :/

Jag köpte min Sigma 20/1,8 där eftersom de hade den i lager - tyvärr blev det mer än 1000:- dyrare än Cyberphoto. Nåja, jag fick i alla fall ett bra exemplar när jag ville ha det.

Jag har också en CompuTrekker AW och den är rätt ok, men för mig som är tämligen lång och överviktig sitter den inte så där jättebra ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.