Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad sägs om en gruppfotoblogg?

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon annan som tar tag i denna idé?
Lät ju som en rolig sak när den kom på tapeten i okt. 2006

/F
 
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Gång på gång har jag bestämt mig för att "nu j*vlar ska jag ta tag i det". Varenda gång har det runnit ut i sanden.

Jag har nog fastnat i nån sorts inspirationssvacka. Jag har varken kunnat designa hemsidan eller fota nåt på länge.

Så nu tar jag mig i kragen och ber om hjälp. Tekniken är så gott som klar, vad jag vill ha är en snygg design helt enkelt. Om någon här har erfarenhet av att designa webbsidor så kontakta mig så kan vi diskutera saken. Det räcker att göra en bild med layouten, så kan jag fixa HTML/CSS och integrera det i systemet. Även om någon vet ett bra template som man kan låna så duger det med. Bara vi kommer igång.

Som jag sagt tidigare, jag är ledsen att det blivit så här. Jag vill verkligen få igång detta, men jag har inte så mycket ork att slutföra det just nu. :( Jag är öppen för förslag!
 
Klart vi ska lösa det. Ska vi skapa en /dev mapp för att arbeta lite design i? Ju fler vi är som kan komma med ideér i början så ska denna boll börja rulla. Sen kanske inte allt kan genomföras.

Men jag antar Textpattern har ett skal vi kan utgå ifrån? Syftet är ju bara att lista bilder till ett valt tema. Hur det sen ser ut när man laddar upp bilden är ju inte det viktigaste i detta läge.

Eller vi du köra det mer slutet? I vilket fall så ställer jag gärna upp och bollar förslag.

/F
 
Kan vi inte börja i liten skala och använda oss av nåt gratisformat. Finna la massor av gratis bloggverktyg som fungerar till att börja med? Tyvärr är jag helt kass så mitt bidrag vore alla gånger oanvändbart.
 
det tycker jag absolut, det skulle säkert fungera kanon det som redan är byggt, men kan du inte göra lite research på gratis funktioner? Jag hjälper till, min tanke ligger åt samma håll, det är bilderna som ska tala..

MVH

Fredric
 
http://www.freewebs.com har endel albumfunktioner vet jag i alla fall. Nån med talang kanske skulle kunna få ihop nåt bra med hjälp av deras funktioner. Det stora problemet är nog (vart vi än vänder oss) att få tillräckligt med ytrymme för alla bilder vi ska ladda upp.

Sen om vi vill ha ett eget forum kan vi enkelt använda oss av "community" funktionen på www.webvoter.net med egna "loggins" o allt.

//
 
Jag skulle nog kunna ta och köra igång det som redan finns i en liten skala, dock med en fet beta-stämpel på sig. Tills jag eller någon annan får tid och lust att fixa en ordentlig layout helt enkelt.

De som vill vara med kan sen komma med förslag på utformning, funktioner, layout, buggar osv. Så får vi se vad som kan göras.

Ge mig bara ett par veckor, för nu har jag fullt upp med tentor igen.
 
d-play skrev:
Jag skulle nog kunna ta och köra igång det som redan finns i en liten skala, dock med en fet beta-stämpel på sig. Tills jag eller någon annan får tid och lust att fixa en ordentlig layout helt enkelt.

De som vill vara med kan sen komma med förslag på utformning, funktioner, layout, buggar osv. Så får vi se vad som kan göras.

Ge mig bara ett par veckor, för nu har jag fullt upp med tentor igen.

Inte för att vara stygg, men dessa veckor har nog passerat nu. Mitt förslag, de som vill hjälpa till kontaktar dig, de får se lite design, kod osv. Så de känner att det verkligen kommer att hända.

MVH

Fredric
 
Men Christian, det har vi hört förut, om nu några andra vill dra igång på riktig så är det väl jättebra ?

McRill
 
Jo, jag tycker det är jättebra att någon vill fullfölja detta. Jag menar bara att det kanske hade varit effektivast om ni hade nåt att bygga på.

Ni kan mejla mig på info (at) csandberg.se så kan jag fixa inloggning till er om ni vill kika runt lite.
 
ja, kan personligen säga att jag inte har haft tid att fundera på denna blogg, lät som en kul sak när det kom på tal.

Jag har fått inloggning av Christian, det finns ett klart dugligt skal med lite handpåläggning skulle man enkelt vara igång.

Så, alla nu som känner sig manad att komma igång, kontakta Chrisitan och hjälp till med synpunkter och övrigt.

Det mesta är klart, har man dessutom lite kunskap kring hur dessa bloggar är uppbyggda så är det ett klart plus.

/Fredric
 
nån som vill fota redan nu?

Vill inte konkurrera med gruppfotobloggen som varit under uppbyggnad här under en ganska så lång tid men jag tappade tålamodet och skaffade en ganska så vanlig enkel blogg med möjlighet till att dela ut id. Så om någon vill haka på så maila kontakta mig på [email protected]. Tänkte börja i liten skala och utveckla bloggen efter hand. Första temat ligger redan ute; udda spegel

Hoppas nån hakar på!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.