Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad sägs om en gruppfotoblogg?

Produkter
(logga in för att koppla)
d-play skrev:
Kan ju ge en liten update här så ni inte tror att jag lagt ner projektet. ;)

Nuvarande status är att det mesta tekniska är löst. Det går att publicera bilder, anmäla sig som temaväljare, välja tema osv. Vad som fattas nu är en design. Den är nästan klar men jag är lite jobbig för jag blir aldrig riktigt nöjd.

Just nu närmar det sig tentatider för mig så det går inte så snabbt framåt. Men jag skulle väl gissa att den är färdig om max tre veckor. Förhoppningsvis innan. Under tiden kan ni ju fundera på lite roliga teman. :)

låter kanon, vi får väl ta ett tema i denna tråd så länge ;)
 
wikman skrev:
Jag tycker vi passar på med en riktigt publikfriande och årstidsbunden rackare ;-)

- Morgondis

Det skulle jag behöva. Jag får aldrig tummen ur arslet för att fota den där underbara morgondimman om ingen tvingar mig. :D

Jag kom på en grej:
När vill ni att veckans nya tema ska komma ut? Vill ni t ex att det ska avslöjas måndag 00:00, söndag kväll, kanske fredag så man har nåt kul att göra på helgen, annat förslag?
 
Ugh.. morgondis... Jag hör till dom som aldrig kommer bli någon landskapsfotograf... jag och mornar tycker inte om varandra ;)

Skulle va najs om temat kom ut i början av veckan tycker jag. så har man veckan på sej att planera och komma på bildidé för att genomföra den på helgen. Och så har man något kul att se fram emot istället för att sega ihop för att gå till jobbet måndag morgon ;)

/K =)
 

Jag kom på en grej:
När vill ni att veckans nya tema ska komma ut? Vill ni t ex att det ska avslöjas måndag 00:00, söndag kväll, kanske fredag så man har nåt kul att göra på helgen, annat förslag? [/B]


Hmmm, svår fråga. skulle nog gilla om det kom fredag kväll runt 20.00. Varför, jo, då kan man ägna fradagskvällen åt planering hur man skall lösa uppgiften under helgen, tycker jag.

Anders
 
....jag tycker söndag kväll,så vet man innan man lägger sig på....så harman hela veckan på sig att tänka o planera.
 
Morgondis...är det det simmiga som man ser först när man slår upp ögonen på morgonen?....hmmm...blir svårfotat.

Morgondis blir bra som första val och kl 2000 vilken dag som helst.

Anders
 
Jag röstar för nytt tema måndag morgon klockan 06:00, och samtidigt ha det som deadline för föregående uppladdning.

Då har alla (med normal dygnsrytm) hela veckan på sig att fundera och fota. Och man hinner få upp en bild som man tagit i sista minuten.

Sen tycker jag att man borde få nogon bonus för tidig uppladdning, för att se till att inte alla bilder dräller in i sista minuten och man bara får bilder under några få timmar i veckan. Kanske att man åker upp i listan över temaväljare ju tidigare man lämnar in bilden :)
 
wikman skrev:
Jag röstar för nytt tema måndag morgon klockan 06:00, och samtidigt ha det som deadline för föregående uppladdning.

Då har alla (med normal dygnsrytm) hela veckan på sig att fundera och fota. Och man hinner få upp en bild som man tagit i sista minuten.

Sen tycker jag att man borde få nogon bonus för tidig uppladdning, för att se till att inte alla bilder dräller in i sista minuten och man bara får bilder under några få timmar i veckan. Kanske att man åker upp i listan över temaväljare ju tidigare man lämnar in bilden :)

Hmm, nu har jag fått in fyra olika förslag från fyra olika personer... Först tänkte jag att kl 18 på söndag var en bra tid, men det blir jobbigt om man fotar på söndagen och knåpar i PS på kvällen. Tidig måndag morgon blir en bra deadline tror jag och då blir det dessutom plötsligt väldigt spännande att gå upp på måndagmorgonen. :D

Sen kommer det nog bli så att det kommer in många bilder i slutet av veckan, men sånt får man räkna med. Tar man sin bild tidigare i veckan så syns man antagligen också mer eftersom det inte laddas upp så mycket då. Det kan vara en fördel att inte vänta till sista sekund.
 
Glöm inte att det finns en fotowiki också!
http://fotowiki.djingis.se

Där kan man skriva om allt som rör fotografi. Än så länge finns det ganska sparsamt med text, men det är en wiki och som sådan är det ett gemensamt projekt där alla med kunskap och ett par minuter över kan bidra!
 
Re: puff å bump

McRill skrev:
Hur går det ? Är vi på gång eller ?

Anders

Den är på gång. Men jag har tentor upp över öronen just nu så den ligger på is för tillfället. Men sen kommer jag vara ledig under resten av veckan så då hoppas jag kunna fixa resten.
 
Om nybörjare är välkomna så vill jag vara med. Tänkte kanske det kunde vara ett bra sätt att lära sig. Såhär i efterhand när studierna är avslutade måste man ju ändå erkänna att läxor faktiskt gjorde sitt till för kunskapsbanken:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.