Annons

Vad säger ni om fototur i Göteborg,gubbar o tanter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Ja.. jag vet att det var fototräff för en vecka sedan i Göteborg.. men då var jag krasslig och det snöade också om jag inte minns fel...

Vad sägs om en fototur i helgen? Lördag eller Söndag, spelar mig ingen roll. Kanske haga området...? Vi kan ta en kaffepause o cärma oss mellan vaven. Enligt TV4 ska det vara uppehåll och soligt efterhand. http://tv4.se/tv4/sites/vader/prognos.aspx?type=city&ctyid=114080&cid=126

har ni förslag på andra områden så säg till... kanske hamnområdet?, kusten? ja kom med förslag. ju fler desto roligare...

/Kalle med fotokliande fingrar
 
Jag kan möjligtvis hänga med på söndag, om det inte blir för tidigt eller sent (stor fest på lördag, och skall på Depeche på söndag).

Annars kliar det i mina fingrar också, det var ett tag sedan man var ute på en riktig exkursion.
 
På Scandinavium halv åtta på söndag. Enligt Ticnet skall det finnas ett fåtal biljetter kvar.

Skall bli kul med lite syntnostalgi. Jag har inte sett Depeche live sedan Violator Tour, och det var 1990 va?
 
Jag kan nog hänga på nästa helg om vädret fortsätter vara vackert...

Vi har fått vattenläcka i vårt hus och medans det lagas har försäkringsbolaget fixat en våning på molinsgatan, så nu slipper jag åka kollektivt en timme för att komma in till era träffar.

//Fredrik
 
ja då får du passa på! är det inte regn elelr snö så är jag öppen för det mesta... dock är jag faktiskt lite sugen på att röra mig lite utanför centrum... göteborg har ju faktisk ett stort hamnområde... men som sagt.. ajg är öppen för allt...

Eftersom du nämde detta nu så har vi ju faktiskt en vecka på oss att locka lite fler människor! :)
 
Nu till helgen tror jag nog att jag kan. Hamnen är fint men om det är vackert väder kan jag tänka mig lite naturfoto. Har vart vid Amundön med några från fotosidan, regnade då men det var värt det. :p Annars gatufoto, kanske lite uttjatat nu men skoj ändå.
 
Det hade varit roligt att följa med på en av dessa träffar. kanske kan få loite tips och ideer från er lite mer rutinerade rävar ;)

Kanske måste jobba till klockan 13.00 båda dagarna bara, men jag är helt klart med ifall det inte blir så. Eller att jag aknske möter upp efter det ifall ni skall träffas någonstans i stan.
 
En aning sent för fototräffen, men kan konstatera att DM konserten var riktigt bra även om det var lite segt när dom kom in i ett ballerdträsk i mitten.
 
Hmmmm...
Hamnen eller naturfoto är ju två bra alternativ för att bryta det monotona med stadsmiljö eller varför inte prova lite kvällsfoto kanske?????
Är det någon som har något annat alternativ
som vi kan fundera på???
 
norfolk skrev:
Det hade varit roligt att följa med på en av dessa träffar. kanske kan få loite tips och ideer från er lite mer rutinerade rävar ;)

Kanske måste jobba till klockan 13.00 båda dagarna bara, men jag är helt klart med ifall det inte blir så. Eller att jag aknske möter upp efter det ifall ni skall träffas någonstans i stan.

Att vi möts upp runt 13.00 är nog inga problem alls, självklart kan inte alla samtidigt så klart vi kan/får anpassa sig lite.

bara en liten parantes. Vi har stuga ute i Rävlanda och på vägen dit inne i skogen, runt Landvetter området finns ett stoooooooort vattenfall! dom skyltar dit om man kör en liten väg inne i skogen. Det är en plan vägg kanske 40m hög som kurvar sig lite, ungefär som en dammvägg. Det är ett naturskyddsområde med mkt fåglar också. Leden som leder fram till området är kasnke 100meter från parkeringen och man kommer ungefär till mitten i höjden. Uppåt är vattenfallet och neråt blir vattenfallet en bäck/fors som rinner ner i sjön (Nord västra delen av Lygnen). jag har bara varit där nu på vintern en gång och då var det helt igenfruset med istappar som var 20-30 meter långa!! helt fantastiskt, men tyvärr hade jag fel objektiv med mig så inga bilder blev tagna. Kanske detta kan bli ett projekt i sommar? jag ska ialla fall dit då!
 
gubbar o tanter.. nja 17.. duger det?;)

Jag e väldigt gärna på en fototräff i Göteborg.. gärna i hamnen.. men jag e inte gubbe. å inte tant heller hoppas ja:S
 
Gött! Lite folk äntligen. Jag röstar för söndagen. Passar det? Vi borde bestämma vad/vart vi ska fota nu. Men hamnen är trevligt. Några andra förslag?
 
som jag sa innan så är jag öppen för allt... det som kan hindra mig är vädret.. so mdet ser ut nu och enligt väderprognåserna så sak det vara samma skitväder fram till lördag...minst. har ingen lust o köra ut kameran i detta vädret. Men tiden får utvisa hur det blir. Söndag funkar för mig, men vill man gatufotografera så är nog söndag en ganska dålig dag.
 
Enligt väderleksrapporten i GP så ska det vara bra väder på söndag. :D Som sagt jag röstar för söndagen men vad ska vi fota? Känns som att det börjar bli dags att bestämma vad/vart vi ska plåta... Någon?
 
jao.. söndag ska det vara -6 grader och växlande solighet... låter ju lovande...

Men alltså gatufoto på söndag är som fiska i ett tomt badkar... lördag är som att fiska i en övergödd fiskodling.

men ska vi fota i hamnen spelar ju dagen ingen roll... men ni bestämmer, jag är öppen för allt
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.