Annons

Vad säger ni om att fotta vattenfall gubbar och tanter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Jao... Vi har redan en tråd om detta, men den las i en tråd som redan var avklarad så jag kör en ny o fräch istället.

Vi har pratat om att fotografera Ramhultafallet som ligger i Marks kommun, inte så långt från Landvetterflygplats. Fallet är hyfsat berömt och ganska stort.
jag vet att all is och snö är borta där nu, men det är nog lite sterilt på växtlighet...

Vi kan fotografera, äta matsäck/fika och allmänt tjöta som vanligt... endel objektivprovande och kameraklämmande lär det ju bli också...

Vi kanske kan åka dit i början av Maj? Om vi inte har tröttnat på vatten så vet jag minst 2 ställen till i området man skulle kunna åka till...

Ena är en större bäck som rinner i en skog med ett vattenhjul och vattenränna och det sista är en liten damm med lucka...

Sedan har vi ju Mälndalskråkan, var där igår... mkt vatten, men ganska tråkigt eftersom det växer massa träd med grenar som skymmer linsen.. :(

Ja...vad säger ni? låter det bra?

Kålla även in vårträffen på Halle / Hunneberg där vi ska besöka några av västsveriges största och vackraste vattenfall.
Träffen infaller den 20/5.
Kålla forumet... :)

Räkna med mig...så länge det infaller på en helg i alla fall. Gärna inte helgen den 13-14 maj om jag får önska...

Kanske hinnar jag skaffa mig ett nytt Sigma EX som jag går och suktar lite efter också... =)

Jag är på. Kan förmodligen ordna transport från Göteborg för 5-8 ytterligare.

Men ett preliminärt datum vore bra. Sen om det visar sig vara ösregn och full storm så får vi väl justera tidpunkten.

/Andreas

6-7 maj kanske? eftersom 13-14 inte passade så blir det ganska långt till 20-21 maj...

6-7 har nog våren fått rejäl fart och vattenflödet är nog ganska ok fortfarande...

Enbart för att få ett hum om sittplatser/bilar som krävs så gör vi en preliminär lista över deltagarna... Att den sedan får justeras efterhand räknar jag med, mer bara en fingervisning i antalet personer som deltagar...

1. Kalle B
2. Jan Bernhardsson
3. Emil Sahlberg
4. Andreas Långström
5.
6.
7.
8.
9.

Såg inte tråden förrens nu. :p Det blir en heldag va?

1. Kalle B
2. Jan Bernhardsson
3. Emil Sahlberg
4. Andreas Långström
5. Fabian Fogelberg
6.
7.
8.
9.

Det beror på folket ;)

Jag har inget speciellt för mig så det kan nog pågå tills någon kastar in handuken...

Jag ställer mig försikigt positiv till utflykten. Toror inte jag har något planerat den helgen, men jag måste kolla upp det först.

ok.. puffar lite på tråden nu.. 1 vecka och några dagar kvar bara...

vilka förutom ovan nämda vill vara med? ska vi ha fika med oss eller rent av grilla körv?

många frågor..så lite tid... ;)

Jag åker gärna med, bara det finns plats och vädret är lite roligare än idag.

1. Kalle B
2. Jan Bernhardsson
3. Emil Sahlberg
4. Andreas Långström
5. Fabian Fogelberg
6. Niklas Eriksson
7.
8.
9.

gött mos! ett nytt ansikte :)

Klart vi fixar platser! och ja.. vädret får ju gärna bli bättre.. men jag har förhoppningar på kalasväder.. är ju över en vecka kvar :)

Har ni bestämt dag?
Kan troligen den 7:e men inte den 6:e..
Hade varit kul att hänga med. Har även bil ifall det behövs.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar