ANNONS
Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu när det drar ihop sig till dagen D.. så börjar ju jag iallafall inse att vad sjutton tar man med sig för mat.. Vi har ju inte tillgång till något kallt utrymme, inte för någon längre period iallafall.

Fredag kväll.. då får det väl bli lite korv eller nåt...osså kaffe förståss.. kanske nån öl eller så.. hmm.. är ju chaufför

Frukost lördag morgon.. mackor,(gjorda dagen innan) kaffe, nån frukt..

Men sen.. mat mitt på lördagen..hur göra med detta..??? Skall korven överleva så många timmar utan kylskåp?

Kalle, har du så man kan värma lite burkmat där på lördagen tro?

Lite nyfiken hur ni andra tänker göra.

Matvraket
Agnetha

Dn som vill fuska kan köpa McDonalds eller burgerking på lördagen... Ni har ju ett hemligt uppdrag kl 14:00 så är ni snabba så kanske ni kan köpa. ett anant fusk alternativ är att beställa utkörning up ptill parkeringen..

men vi lite mer seriösa vildmarkare kommer ju äta rötter och bär.

Den som vill vara lite mer neutral kanske kan köpa:

Youghurt burkar att "dricka" som lunch?
korv med bröd
hamburgare med bröd
sallad/pastasallad i en bunke

Ja ni kan nog sjäkva fantisera ihop någonting.

Till mitt Trianga som ajg blev dit tvingad att ta med så ingår en teflonstekpanna, och 2st större kastruller.

Så den som vill värma någonting i en kastrull så finns möjligheten.

Sedan kan man också använda sig av elden som komemr brinna som en OS fackla under hela träffen. ställe en kastrull på glöden eller grillgallret så värms grejerna fort....

En färdiglagad paj skulle nog kunna funka också... eller pasta med sås som man bara värmer i en kastrull.. ja möjligheterna är oändliga... något jag undrar är om det finns grillgaller vid eldstaden,,, det skulle ju vara ganska bra att veta i förväg...

Edit: nu tittade jag på dina bilder du tog, ser inte ut att finans galler...jag har ett galler jag kan ta med...

Kalle_B skrev:
En färdiglagad paj skulle nog kunna funka också... eller pasta med sås som man bara värmer i en kastrull.. ja möjligheterna är oändliga... något jag undrar är om det finns grillgaller vid eldstaden,,, det skulle ju vara ganska bra att veta i förväg...

Edit: nu tittade jag på dina bilder du tog, ser inte ut att finans galler...jag har ett galler jag kan ta med...

Jag har för mig att jag såg ett galler däruppe.. men minns inte vid vilken eldstad..

Jag kan göra så här att jag åker och kollar allt som behöver kikas på.. så samla ihop alla eventuella frågor och gör en klump av det så sticker jag upp till den tänkta platsen imorgon eller på torsdag och kikar.

Obs!
Det är ingen omväg för mig, det är bara bra att jag får lite frisk luft.. så inget besvär alls.

WaterMelonMan skrev:
Jag kan tänka mig att hjälpa till.

Eller så kan du ju vara lite driftig och sälja korv till hungriga tävlingsdeltagare =)

Hmmm, det har du rätt i. Man kan nog tjäna en hacka när alla andras mat försvunnit under mystiska omständigheter. :p

Hursomhelst så köper jag ett paket korv och bröd, så kan du va med och dela på det om du vill.

Jaa.... då har vi våra sörjebarn...hur går det för er? Vill/Kan ni var amed överhuvudtaget?

Dom flesta borde veta vid detta laget om dom komemr vara med eller inte?

Lasse Lundgren ?
Johanna Almgren ?
Annette Wendel ?
Theresia Höglund ?
Jens Moöander ?
Per Pettersson ?
Markus Vestergaard ?
jan stalfors ?

Dom som garanterat kommer med skriver BIL eller EJ BIL efter sitt namn på följande lista:

1. Kalle Bexelius - BIL
2. Agnetha Lundberg - BIL (en passagerare)
3. Jörgen Stjernström - BIL
4. Janne Bernhardsson - BIL
5. Mattias Bucht
6. Johan Weinö
7. Perter Stjernström
8. Håkan Schött
9. Mattias Thorstensson
10. Rikard Weiler - EJ BIL
11. Niklas Eriksson - EJ BIL
12. Fabian Fogelberg - EJ BIL
13. Henrik Mörck
14. Janne Myhre - BIL
15. Hampus Lundgren
16. Christian Sandberg - EJ BIL
17. Ingvar Karlsson - BIL

he, he.. kanske skall komma med en liten förklaring..att jag skrivit en passagerare efter bil beror på att jag har en liten Mini Cooper och får bara plats med en person i framsätet och fotoutrustning i baksätet.. sen är den full :)

Jag har förresten inget liggunderlag/luftmadrass. Är det någon som har något att låna ut? Ingen större utgift att åka och handla, men det kommer entagligen bara att bli liggandes hemma efteråt så man kan ju lika gärna fråga.

liggunderlag är en utmärkt pryl att använda till macrofotografering. Så fotograferar du macro ibland så är dom tiorna du lägger på underlaget väl värt det.

Mattias: Annars så kan du nog låna något liggunderlag av mig.

Kalle: Det verkar som om jag får skjuts med tältet till och från delsjön, fast jag har ingen aning om hur man fäller upp det. :p

nmeas problemas, Finns säkerligen några gammla lumpare som kan hjälpa till :) Jag vet hur man gör, men man reser itne ett tält ensam...

Jag förutsätter att kaminen följer med... den håller liksom upp hela tältet...:)

Visserligen ett antal år sedan nu men som skytteslusk på I16 har jag rest detta åbäke ett antal gånger.
Glöm inte "ruska lång" och "ruska kort"!

vaddå glöm inte, du ska vara med o resa tältet! o jag stryper dig om du blandar ihop kort o lång på natten närdet är mörkt!

Aah, jag förklarar på fredag vad dessa båda saker är. Faktiskt ganska humorlöst och fjärran från din fantasi ....;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar