Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)
Apropå sysselsättning under dygnet, så kan jag meddela att när jag var där och rekade, så såg jag att det finns ett badminton/volleyboll-nät uppsatt

Inte för att vara pessimistisk, men tror ni verkligen vädret kommer hålla i sig så att man känner för att vara ute och spela volleyboll? Det är ju en sommarsport, tycker jag. Och vädret på senaste tiden har ju inte varit sådär värst hoppingivande... =\ Finns det ingen annan skojig aktivitet?

hehe ja volleyboll är ju lite mera "slänga sig i sanden o leka top gun" sport.. ;)

Men det visar sig, vill någon lira volleyboll så är det helt ok :)

jag har lite roliga saker planerade, kommer ine bli några saker som ens är i närheten av volleyboll eller sådant :) Det kanske visar sig också att alla är fullt upptagna med sin fotografering, alla vill kasnke inte plåta alla saker samtidigt, trots allt är det ju ganska många uppgifter som skall plåtas och dom hemliga uppdragen är gjorda för att "slå sönder" långa uppehåll. Några kanske vill fotografera macrobilden vid skymning eller fullt dagsljus osv .. så kanske kommer vi i ofas... :) Ni får lägga upp och planera hur ni vill!

Men jag har lite ideer om vi skulle få tid över som vi vill slå ihjäl...

Anette, hur går det? ska vi flytta upp dig på listan snart ?

Vilken morgonläsning man fick sig här, så går det när man inte vart inloggad på ett tag. Jag kommer och tar min lilla kamera på en sista vandring innan den ersätts, men bara ett kanske än så länge. När behövs ett bindande ja?

Alla Ni som är 100% säkra att ni kommer, skriv KLAR efter ert namn! så kan vi se antalet som är klara och hur många som är intresserade så att vi vet vilka vi ska tjöta på

1. Kalle Bexelius - KLAR
2. Agnetha Lundberg - KLAR
3. Jörgen Stjernström - KLAR
4. Janne Bernhardsson - KLAR
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
7. Perter Stjernström - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
9. Mattias Thorstensson - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
11. Niklas Eriksson - KLAR
12. Fabian Fogelberg - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR
15. Hampus Lundgren - KLAR
16. Christian Sandberg - KLAR
17.
18.
19.
20.

Lasse Lundgren ?
Johanna Almgren ?
Annette Wendel ?
Theresia Höglund ?
Jens Moöander ?
Per Pettersson ?
Markus Vestergaard ?
jan stalfors ?
Magnus Egger?

Kul initiativ som man ju självklart blir intresserad av. Sätter upp in i "?-gruppen" än så länge men kommer med klart svar inom ett par dar.

Alla Ni som är 100% säkra att ni kommer, skriv KLAR efter ert namn! så kan vi se antalet som är klara och hur många som är intresserade så att vi vet vilka vi ska tjöta på

1. Kalle Bexelius - KLAR
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR
17.
18.
19.
20.

Lasse Lundgren ?
Johanna Almgren ?
Annette Wendel ?
Theresia Höglund ?
Jens Moöander ?
Per Pettersson ?
Markus Vestergaard ?
jan stalfors ?
Magnus Egger?
Ingvar Karlsson ?

För nu är det inte långt kvar till den stora dagen då vi fototokar invaderar Delsjöområdet.. ahh vad kul det skall bli och spännande..

Så jag laddar för fullt nu :)

Poteta skrev:
Finns det inte någon som känner någon på SMHI? Så vi kan muta SMHI så vi får hyfsat väder?

Jag är ju som vanligt en sann optimist.. så tror det hinner sluta regna till nästa helg...

Men för säkerhets skull tränar jag på min soldans allt vad jag kan.

muahhaaa, jag har gjort min egen pasta nu! nu ligger den och torkar lite på en handduk.. lite off topic, men jag är ruskigt stolt.. *klappar mig själv på huvudet*

Jaa.. vi får väl se om det slutar regna :) Men vill folket köra trots lite regn så kör vi väl på.. regnar ju inte så mycet åt gången...

Kalle_B skrev:
muahhaaa, jag har gjort min egen pasta nu! nu ligger den och torkar lite på en handduk.. lite off topic, men jag är ruskigt stolt.. *klappar mig själv på huvudet*

Duktigt.. och då förväntar vi oss en liten trevlig pastamiddag al la Kalle på nästa fredag :)

Ok, nu är det bara 5 dagar kvar till fototvälingen!
Lite praktiska detaljer bör klaras ut.

Deltagarlistan ser ut som följande:

1. Kalle Bexelius - KLAR
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR

Ni som innan hade frågetecken räknar jag inte med utan vill ni vara med får ni skriva in er på listan med ett KLAR.

Fabian tar med sig ett 15 mannatält. Det borde räcka för dessa 16 personer. Så dom som har frågetecken och vill vara med får skriva upp sig snarast eftersom Fabian isåfall tar med sig ett 5 manna tält, eller så tar vederbörande med sig eget tält.

Bilar och skjuss:

jagvet inte hur många som kommer att åka bil respektive kollektivt och därför behöver skjuss upp för backen till lägret.

Det är 5:ans vagn skyltad "Torp" som går dit vi ska.

Alla hemliga uppdragen kräver bil och vi komemr därför ev få sammåka lite. Vill man inte köra sin egenbil så kan man åka med någon annan, vill man däremot var lite "hemlig" under uppdragen eller inte vill ha sällskap så åker man själv. Inga uppdrag kräver längre sträckor med bil...

Så alla som har bil och som kan tänka sig eventuellt sjussa från hållplatsen till lägret och även ställa upp med bil till hemliga uppdragen anmäler detta på namnlistan med "BIL"

Ni som inte har bil och behöver skjuss skriver "EJ BIL" på listan. På så sätt sser vi enkelt hur många som behöver hjälpa till.

1. Kalle Bexelius - KLAR - BIL
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR

Ok, nu är det bara 5 dagar kvar till fototvälingen!
Lite praktiska detaljer bör klaras ut.

Deltagarlistan ser ut som följande:

1. Kalle Bexelius - KLAR
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR

Ni som innan hade frågetecken räknar jag inte med utan vill ni vara med får ni skriva in er på listan med ett KLAR.

Fabian tar med sig ett 15 mannatält. Det borde räcka för dessa 16 personer. Så dom som har frågetecken och vill vara med får skriva upp sig snarast eftersom Fabian isåfall tar med sig ett 5 manna tält, eller så tar vederbörande med sig eget tält.

Bilar och skjuss:

jagvet inte hur många som kommer att åka bil respektive kollektivt och därför behöver skjuss upp för backen till lägret.

Det är 5:ans vagn skyltad "Torp" som går dit vi ska.

Alla hemliga uppdragen kräver bil och vi komemr därför ev få sammåka lite. Vill man inte köra sin egenbil så kan man åka med någon annan, vill man däremot var lite hemlig" under uppdragen så åker man själv. Inga uppdrag kräver längre sträckor med bil...

Så alla som har bil och som kan tänka sig eventuellt sjussa från hållplatsen till lägret och även ställa upp med bil till hemliga uppdragen anmäler detta på namnlistan med "BIL"

Ni som inte har bil och behöver skjuss skriver "EJ BIL" på listan. På så sätt sser vi enkelt hur många som behöver hjälpa till.

2. Agnetha Lundberg - KLAR - BIL (en passagerare)
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR

Kalle!

Eftersom jag tänkte försöka åka upp till Delsjön så fort jag hinner efter jag slutat.. så kan jag idga shuttelservice mellan hållplatsen och Delsjön för de som kommer med spårvagnen.

5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR

Japp det är bra Agnetha!

5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR
16. Christian Sandberg - KLAR - EJ BIL

Beroende på vädret så promenerar jag till Delsjön. Men som sagt behöver jag skjuss till uppdragen.

5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
12. Fabian Fogelberg - KLAR - EJ BIL
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR