Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)
så ska det nog se ut..

Men som sagt.. det är bara 1 vecka +1 dag kvar nu grabbar o flickor...

Den där ? listan skulle jag gärna vilja se minskade ...

Vill du sova i bilden så har jag inga invändningar :) Bara du kommer ihåg tiderna för samling under natten...

Poteta skrev:
JAAA!!!
Batterigrepp + Sigma 18-50 f/2,8 inkommet idag. Nu j*pip*ar ska här fotas. Med den utrustningen kommer jag slå er alla med hästlängder... ;-P

Gött mos Jörgen :) vilken tur att allt som påverkar resultatet sitter i hårdvaran ;)

Jag kom på en liten idé förresten ang tävlingen..

Kan man inte dela upp den i en killdel och en tjejdel.. så killarna tävlar mot varann och tjejerna mot varann...

ska vi ha två olika vinster då?

Förövrigt tror jag att könet inte spelar större roll inom fotografin.. :)

som det ser ut nu är det bara en tjej som är KLAR..

inte så liten heller.. :)

Nädu.. såvida du inte kan visa upp minst 10 tjejer som är KLARA så får du nog tävla mot killarna :)

Men fixar du 10 tjejer så är det en helt annan disskution :)

En annan sak jag tänkte be lite snäll om är:

När det står på utrustningslistan kniv, så förutsätter jag att det inte är en brödkniv utan en sådan där du har med dig ut i naturen.. rätt av mig eller?

Isåfall.. finns det någon som har dublett av sådan som jag skulle kunna få låna.. då jag bara äger brödknivar

Gersemi skrev:
En annan sak jag tänkte be lite snäll om är:

När det står på utrustningslistan kniv, så förutsätter jag att det inte är en brödkniv utan en sådan där du har med dig ut i naturen.. rätt av mig eller?

Isåfall.. finns det någon som har dublett av sådan som jag skulle kunna få låna.. då jag bara äger brödknivar

jadå.. jag har flera knivar... jag tar med en åt Agnetha också :) kniv äralltid bra att ha i vildmarken. Tälja pinnar till korven såatt man kan grilla tex :)

Kalle_B skrev:
jadå.. jag har flera knivar... jag tar med en åt Agnetha också :) kniv äralltid bra att ha i vildmarken. Tälja pinnar till korven såatt man kan grilla tex :)

Toppen Tack!

Aha.. jag förstår.. men tänk på att jag inte ens hade träslöjd i skolan :)

Nu kommer en öppen fråga... vi kommer ju var isolerade i vildmarkens tuffa omgivning i 24h... även om man nu tar det riktigt lungt och tänker på kompositionen väl så kan ju en bild inte ta hur lång tid som helst att knäppa. Givetvis kommer vi snacka och busa lite, men fortfarande ha endel "övrig tid"... någon som spontant känenr att vi vill ha lite underhållning? tävlingar? "lekar"? eller ska vi bara aktivera oss fritt efter bästa förmåga? Synpunkter?

Kalle_B skrev:
Nu kommer en öppen fråga... vi kommer ju var isolerade i vildmarkens tuffa omgivning i 24h... även om man nu tar det riktigt lungt och tänker på kompositionen väl så kan ju en bild inte ta hur lång tid som helst att knäppa. Givetvis kommer vi snacka och busa lite, men fortfarande ha endel "övrig tid"... någon som spontant känenr att vi vill ha lite underhållning? tävlingar? "lekar"? eller ska vi bara aktivera oss fritt efter bästa förmåga? Synpunkter?

Jag personligen tycker det där med lekar eller nåt kan vara kul.. för som du säger.. det kan bli en del dötid

Alla Ni som är 100% säkra att ni kommer, skriv KLAR efter ert namn! så kan vi se antalet som är klara och hur många som är intresserade så att vi vet vilka vi ska tjöta på

1. Kalle Bexelius - KLAR
2. Agnetha Lundberg - KLAR
3. Jörgen Stjernström - KLAR
4. Janne Bernhardsson - KLAR
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
7. Perter Stjernström - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
9. Mattias Thorstensson - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
11. Niklas Eriksson - KLAR
12. Fabian Fogelberg - KLAR
13. Henrik Mörck - KLAR
14. Janne Myhre - KLAR
15. Hampus Lundgren - KLAR
16. Christian Sandberg - KLAR
17.
18.
19.
20.

Lasse Lundgren ?
Johanna Almgren ?
Annette Wendel ?
Theresia Höglund ?
Jens Moöander ?
Per Pettersson ?
Markus Vestergaard ?
jan stalfors ?

HockePocke skrev:
Skulle va pga batterigreppet då :p

Gluggen é bra!
Just det ja, du har ju en likadan... Då får jag väl gå på komposition då... ;)

Vad det gäller "lekar" som Kalle skrev tidigare så låter det som en kul idé. Det lär ju bli en hel del dötid på dygnet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar