Annons

Vad kostar D30/60/10D displayplast?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
Säljer Canon enbart plastbiten? Den skrapar ju mot jackan och blir säkert ganska sliten med tiden. Vet inte om jag orkar hålla på med skyddstejper.

Enligt amerikanska forum så, japp det ska Canon göra.. Priset lär vara runt 10$ om jag inte minns fel. Detta var visserligen för D60, men jag tror nog att detsamma gäller för 10D.

Någon som vet om det finns för Minolta Dimage 7i.
Har med problemet när den skrapar mot jackan. Eller finns det någon annan lösning?

Kolla ifall inte 3M tillverkar nån tejp eller plast man kan sätta på displayen (bara det inte är nån som lämnar klister efter sig när man tar bort den)

Kollade deras hemsida men hittade inget vettigt, borde ju rimligen gå med en sådan plastfilm som det brukar sitta på plastdetaljer på en dator när den är ny.

ingekul skrev:
Kollade deras hemsida men hittade inget vettigt, borde ju rimligen gå med en sådan plastfilm som det brukar sitta på plastdetaljer på en dator när den är ny.

Nja tror inte dom är så bra, dom lossnar ju så lätt..

Det finns ju plastfilm man kan sätta på bilar,
för att skydda lacken, den borde funka,
borde ju inte lämna märken efter sig tycker man..
Och jag har för mig att 3M ska tillverka sånt..

Men på en DImage 7i har du väl inget problem med att den skvaver mot jackan?
displayen sitter ju ganska långt in?

Nä vanligen inte, men har man en jacka på sig med knappar, typ tryckknappar så kan man få en knapp rakt mot displayen så att säga.

Har hittat en affär som säljer skyddsplats till LCD monitorer.
'da Products
Jag beställde en till min kommande EOS 10D, det gick på 8$ inkl frakt till Sverige..
Gå bara på "'da Protector Selector" och välj kamera

För Dimage 7i så måste man skicka ett mail til dom, så fixar dom ett specialtillverkat skydd (vet inte vad det kostar)

'da Protector LCD protectors shield the LCD panel on your digital camera from the common hazards of everyday use. Each protector is custom made and is professionally crafted to 'da Products™ high quality standards. All protector models feature the following:

Clear hard acrylic, 1/16" on all models (except for 'da Protector 3 which uses 1/8" acrylic).

Scratch resistant surface.

Attractive silk screen border for a finished effect.

Laser cut for accuracy and consistency.

Excellent viewing and maximum protection for your LCD panel.

Economical price and fast delivery.

ämen...om en ny plastskiva kostar en hund eller två, vem vill hålla på med fula, försämrande skyddstejper? Plastskivan lär hålla några år åtminstonde. Jag är rädd om grejorna så för mig håller den nog i evigheter.
Min Sony S75 har en stor, antireflexskimrande, utstickande plastskiva för displayen. Jag har efter 2 år inte lyckats göra en enda mikrorepa i den så de verkar hålla ganska bra ändå...

Japp, vi får se hur skyddet är..Är det mycket försämrande så har det ju inte kostat en förmögenhet precis. Men är det bra så är det ju ett billgt skydd...:) Jesper

Linmajon skrev:
ämen...om en ny plastskiva kostar en hund eller två, vem vill hålla på med fula, försämrande skyddstejper? Plastskivan lär hålla några år åtminstonde. Jag är rädd om grejorna så för mig håller den nog i evigheter.
Min Sony S75 har en stor, antireflexskimrande, utstickande plastskiva för displayen. Jag har efter 2 år inte lyckats göra en enda mikrorepa i den så de verkar hålla ganska bra ändå...

Mmm och hur vet du att det skulle vara en ful, försämrande skyddstejp? du har ju inte ens sett den!
"Excellent viewing and maximum protection for your LCD panel."
Och även om den skulle försämra lite så köper jag hellre en sån än att råka ta sönder displayen på kameran..
En ny original plastskiva kanske kostar 1-200:- men vad är det som säger att man inte råkar ta sönder själva displayen bakom den?
(Spelar ingen roll hur försiktig man är, olyckor kan alltid hända)

Nån som köpt en sån där till 300D:n?

Funkade det bra?
Leveranstid?

Finns det o köpa i sverige?

/Jocce

Adrian82 skrev:
Man får en. Fast av bilden att döma är det inte alls samma produkt. Da products' skydd är hårt..

Mvh. Adrian

Aha!

Hur passar den på 10D'n? Fyller den ut hela den blanka ytan eller bara där själva lcd'n sitter?
Vore trevligt om du kunde lägga ut en bild :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar