Annons

Vad kostar D30/60/10D displayplast?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan bara konstatera att efter 9 månader har jag inte lyckats göra en enda liten repa i displayplasten på min 10D eller kameran i övrigt, trots 'normal' användning. Det skulle alltså aldrig falla mig in att fippla med skyddstejper. Andra kanske röjer runt mer med grejorna, men om en helt ny plastskiva är billig så är det väl bara att byta i värsta fall.
Själva displayen lär man inte skada om man inte råkar slå en spik genom skyddsfönstret...

Jag fick en repa på plasten på den bakre displayen den skulle kosta ca 1000:- att byta med frakt, arbete och plastskivan. ganska töntigt faktiskt för en sån liten plast bit... (priset är från firman Canon hänvisar till på deras hemsida)

Horribelt!!..skulle jag säga. Har läst uppgifter på nätet att den kostar några tior, går att köpa över nätet och är lätt att byta själv.

Jag tror att det är ganska enkelt att polera

bort eventuella repor i plasten. Jag har ett annat intresse (klockor) och på de klockor som har plastglas är det mycket enkelt att polera bort repor.

Tandkräm går ganska bra (luktar gott) men annars så finns det specialmedel avsedda för mobiltelefoner (jag tror att Clas Ohlson har sådant).

--jalle

Linmajon skrev:
Horribelt!!..skulle jag säga. Har läst uppgifter på nätet att den kostar några tior, går att köpa över nätet och är lätt att byta själv.

dapa skrev:
Aha!

Hur passar den på 10D'n? Fyller den ut hela den blanka ytan eller bara där själva lcd'n sitter?
Vore trevligt om du kunde lägga ut en bild :)

Har tyvärr inte möjlighet att lägga ut någon bild eftersom jag inte har kameran idag =)

Plasten är dock lika stor som själva lcd:n..

Det finns en bild upplagd nånstans här i forumdjungeln..

Jag kan med gott samvete rekommendera produkten även fast jag inte testat den än. Får man ett uns kvalitet för det priset så får man vara nöjd, och plasten tycks bjuda på minst två uns! =)

Mvh. Adrian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar