Jag var i San Diego 1999, dock bara några dagar, men det är otroligt fint där. Jag skulle vilja säga att det beror helt på vad man har för intressen. Vi var på Sea World. Mäktigt att se späckhuggarna hoppa (varning för att man kan bli blöt längst ner på raderna närmast basängen. Vi var också vid La jolla beach, mycket HD motorcyklar och annat kul som åkte runt på vägarna runt stranden. Jag hade letat Ford Mustang 1964-1966 bilar att fota men har man inte det intresset så? San Diego är också tillhållet för mycket av USAs militära aktiviteter, så som flottan och flygvapnet (du kanske minns Top Gun) så att få en bild på ett hangarfartyg i hamn kanske kan va nå´t? om man nu får ta bilder på sånna saker. Joshua Tree nationalpark är ju häftig också, sök på bilder på nätet från den, öken landskap med coola Joshua trees som knappt finns nån annanstans vad jag vet. Den ligger dock en bit upp mot Los Angeles tror jag vi hann aldrig åka dit, men kommer jag dit igen så måste jag bara dit. Sen finns det mycket ut med kusten att se och små mysiga små ställen osv. osv. men det vet jag inte så mycket om men kolla upp det, San Diego i sig är ganska stort så att se ett mindre ställe ut med kusten kan nog va trevligt. Innåt landet är det mest öken, både med mycket sand och klassisk Los Angeles/Las Vegas öken med grus/buskar/klippor m.m. Finns trots ökenlandskapet både fina buskar, växter och djur. Palm Springs ligger också i närheten, har dock inte varit där... Glöm heller inte att många pratar spanska och åk inte runt i "fel" kvarter vid fel tidpunkter. Men kika på nätet och kolla in bilder från kustställen och annat, och glöm heller inte att käka på "in n out burger", världsklass, finns bara i sothern california...
Trevlig Resa!!
/Magnus