** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Vad kan jag få för...?

Produkter
(logga in för att koppla)

BeachMagnus

Aktiv medlem
Canon 300d kamera hus, 13.000 exponeringar 9 mån gammalt.

Sigma 70-300mm f4-6.5 II Macro Super. Felfritt

Canon 18-55mm Plastiskitten. Felfritt

Thanks o tack! för svar! :)

tar bort disskussionen sen .. onödigt för andra att veta juh.

Ojoj, om jag hade dom pengarna nu skulle jag köpa bums. :)
300D går jag och funderar på trots att jag har en analog Nikon. Sigma-zoomen verkar också bra enligt diskussionerna i forumet.
Och här kommer det perfekta paketet!
Och jag har inte pengarna just nu. :-(

Alltså, det är inte snällt att starta sådana här trådar. :)

Canon EOS 300D Kamera hus + Objektiv 18-55mm kostar 7495:- på fyndborsen.se. Sigmat kostar väl dryga 2000:-.

Jag hade nog betalat max 5 tusen för kit ovan.

BeachMagnus skrev:
tar bort disskussionen sen .. onödigt för andra att veta juh.

Kan man verkligen ta bort inlägg?? Har dock inte med saken att göra.

5000:- låter lite lågt tycker jag nog.
Men ett bra riktmärke brukar väl vara 2/3 av nypris. Eller???

Halva nypriset (det du betalade) eller 75% av nuvarande absolut billigaste nypris är bra riktmärken för ett utgångspris.

Jag skulle köpa det för 5000 :)

Fast det är helt knäppt att man får betala 4100 mer om man ska ha kitobjektivet på dustin!!!!

Ok, då ska vi se vad 75% på billigaste nypris blir:

300D 5500:- på Dustin
Sigma 70-300 2275:- på Cyberphoto (finns säkert billigare)

Blir 7775:- nypris och med 75% blir det 5830:-

Canon 18-55 finns inte nytt, men säljs här på fotosidan för 600:-

Summa 6430:- om man hittar en köpare som vill ha just den kombinationen.

Tittar man på annonserna här på FS så vore väl 6000-7000:- vara lagom.

Som synes så finns det dom som skulle köpa det för 5000:- direkt. Vilket antyder att det är ett bra pris för köparen.

Men jag antar att frågan är vart gränsen ligger för hur mycket man är villig att betala.

Begär 7000:- och var sedan öppen för prissäkning.

Sedan är ju frågan hur snabbt du vill ha kamera + objektiven sålda.

För 5000:- lär du ju bli av med den på någon timma. :eek:)

morfius skrev:
För 5000:- lär du ju bli av med den på någon timma. :eek:)

Jag tror också du blir av med det ganska lätt för 5000kr. Jag skulle inte ge det, men alla har inte samma järnkoll på priserna som vi här.

Traderaauktion med utropspris 4999kr? ;-)

(Nypris för exakt de grejerna är cirka 7500kr på pixxass.de)

tack alla för svaren!
det är dags för en uppgradering och tänkte sälja det för kompispris til någon snäll nybörjare.

Ger mig på
eos 20d
28-135mm is usm
50mm 1,8
1gb

Låter som ett ok köp?

Era priser ligger i en ganska lagom nivå tycker jag också. Men om du ska få sålt det så kan du ju drömma. Har haft mitt på annons både här, på tradera, på cyberbörsen och intresset är minst sagt svalt. Och då har jag visserligen inte samma grejjer som du har men instället för ditt sigma så har jag slängt med ett batterigrepp och ett 512mb sandisc ultrakort. Har haft en eller två intresserade men ingen har slått till.

3000:- för kameran när 350D börjar att levereras. Kameran har gått rättså långt med avseemnde på antalet exponeringar. Den riskar att behöva byta slutare och den behöver sannolikt putsas på damm. Objektiven tillsammans 500-1000:-

BeachMagnus skrev:
känns som man gjorde världens sämsta köp för ett år sen när ni säger så :(
haha thats life

Behålll du kameran och ha glädje av den. Den blir inte sämre av att det kommer nya. Tyvärr sjunker prset i takt med att den tekniska utvecklingen går framåt, där nya bättre och billigare prylar kommer, krävs det att andrahandsmarknaden anpassar sig. När priset på begagnade grejer blir för lågt är det ingen som orkar annonsera ut sakerna och istället kommer de att skänkas till den närmaste släkt och vänkretsen, eller byggas om till nya spännande tillämpningar eller rent av diskeras och bli fotoobjekt.

Angående linsen hade jag en Sigma 70-300 DL Super MAcrop, som jag sålde för några öl. LÅnade dock linsen när jag inte hade mitt nya teleobjektiv med mig och tog bilden Svartsoppa i portföljen min.

Är 13000 exponeringar mycket?

Tyckte att jag läste här på sidan (tror jag) att den ska klara 200 000, men det kanske var 20D.

Reserverar mig för att ha helt fel, kommer inte ihåg riktigt :)
Rätta mig gärna, kunskap är alltid välkommen.

Lite OT men rent generellt (inget mot trådstartaren) tycker jag man skall ta sig en funderare på om man inte skall köpa på sig vassare optik istället för en ballare kamera med halvdan optik.

Har bla en 300D och en 70-200/4L och den levererar mkt bra bilder men utan den snabbhet som 20D har.

Stefan

BeachMagnus skrev:
tack alla för svaren!
det är dags för en uppgradering och tänkte sälja det för kompispris til någon snäll nybörjare.

Ger mig på
eos 20d
28-135mm is usm
50mm 1,8
1gb

Låter som ett ok köp?

Byt 28-135 IS USM mot tamron 28-75 2,8

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar