Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad kan detta vara värt?

Produkter
(logga in för att koppla)

walak

Avslutat medlemskap
Hej jag funderar på att sälja mina saker men jag har ingen aning om vad det kan vara värt vad tror ni?

Canon EOS 60D
Canon EF 70-200mm f4L USM
Canon EF-S 15-85mm f/3,5-5,6 IS USM
Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon Speedlite 430EX II
Canon BG-E9
Lowepro Pro Runner 200 AW
Canon RS-60 E3 Fjärrutlösare
 
Räknar man på 70% av nypris just nu hamnar man på cirka 17 000:-. Sedan beror det som sagt på skicket på prylarna, och hur bråttom du har att sälja det :)
 
De flesta prylarna finns till salu här på FS och en rimlig bedömning utifrån vad folk vill ha är 16.000:- om du tar dig ett par veckor på att sälja. Lägre pris om du har bråttom.
 
Tänkte uppdatera lite

Canon EOS 60D ....................................................Köpt 2011.07.12
Canon EF 70-200mm f4L USM .............................Köpt 2011.09-19
Canon EF-S 15-85mm f/3,5-5,6 IS USM................Köpt 2011.07.12
Canon EF 50mm f/1.8 II.........................................Köpt 2011-09-01
Canon Speedlite 430EX II .....................................Köpt 2011.03.21
Canon BG-E9 ........................................................Köpt 2011-09.23
Lowepro Pro Runner 200 AW ...............................Köpt 2011-11
Canon RS-60 E3 Fjärrutlösare..............................Köpt 2011-11
Canon LP-E6 batteri ............................................Köpt 2011-09.23
Studioset 3x120w .................................................Köpt 2011.12-05
http://kaffebrus.com/studioset-3-x-120ws-1600.html

Bakgrundsstativset Höjd 2,7m bredd 3,6m ...........köpt 2012-01-23
http://kaffebrus.com/bakgrundsstativset-172.html

Bakgrund vit bomull 100% 3x5m ..........................köpt 2012-01-23
 
Senast ändrad:
De är fortfarande samma saker? Så förmodligen tingar det ungefär samma pengar. Vill du försöka sälja det rekommenderar jag annonsmarknaden istället.
 
Nu har jag kollat rund på ny priserna och då hamnar jag på ca 30000kr så jag borde ju kunna få ur runt 20000kr men det kanske är ett önske tänkande

27600:- Om du köper på Fotokungen så 20000:- ligger nog för högt är jag rädd.
Runt 16000:- är nog mer realistiskt som några redan sagt.
 
Sedan är det väl så att du får mindre för grejorna om du säljer allt i ett paket jämfört med om du säljer del för del.

Sedan så får man inte mycket för väskor . fj'ärrutlösare och batterier (batteri och batterigrepp i ett paket), vad som gäller för studieutrustning vet jag inte vad det är värt begagnat.

Så att du skulle kunna få ca 16000 för fotoutrustningen om du har lite tålamod och säljer det i delar men för studiogrejorna vet jag inte alls vad värdet borde vara eller hur eftertraktade de grejorna är.

Mvh

Niclas
 
Jag skulle aldrig köpa något för 70% av nypriset där alla garantier snart går ut.......

Det har varit uppe tidigare men väldigt många som vill sälja svävar i det blå. De tittar på vad prylarna kostade som nya utan att tänka på att prylarna sjunker i pris eller ersätts av andra bättre/billligare.

Och att "sko" sig. Snälla nån. Det ligger i sakens natur så vill köparna betala så lite som möjligt. Vill inte du det? Eller säger du till killen som precis skall sälja sin bil till dig att lägg på lite extra så att du blir nöjd.............Tillgång och efterfrågan är det som styr och oftast finns det ett överflöd så efterfrågan är det som styr. Dvs köparna sätter nivån på prislappen och vill inte säljare godta det priset så köper man någon annanstans´

jag blir allt oftare förvånad över invånarna i mellanmjölkens land. Det var länge sedan som farbror Sträng bestämde vad allt ska kosta
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.