Annons

Vad i GUDS namn ska jag köpa?D70?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är faktiskt både synd och konstigt att manualerna bara finns på engelska i pdf-format.

Angående svengelska så har jag ännu inte hittat en enda liten dum översättning till svenska. Något man vanligen bukar hitta inom en minut.

Manualen får man punga ut flera hundra för om man vill ha den i tryckt form. Man beställer den hos: Nikon

/AnWi
 
Re: Beställt D70

Tesis skrev:
Nu har jag gjort beställningen och betalat in till Sparkasse Chemnitz! Det står "Bestellung wurde ausgelöst" som orderstatus - är det oroväckande?

Inte oroa sig. Det betyder att allt är i sin ordning och att du (förr eller senare) kommer få dina grejer.
 
dumbo skrev:
Det går säkert alldeles utmärkt att köpa en svensk manual från Nikon, om man vill.
Själv tycker jag det är lättare på engelska än halvdana svenska översättningar. Men det är ju en smaksak. (Jag kör engelsk windows och allt sånt åxå :)
Så var det med den svenska manualen till min Coolpix995. Översättningen var rörig och "halvdan".
Den innehåller blandad text på svenska och engelska.
Att läsa den engelska manualen till D70 är hur lätt som helst, och den ÄR ren.
 
Nikons översättningar har blivit sämre med åren. Vad sägs om deras senaste objektivkatalog där de översatt engelskans hood för 200/2 VR med huva. På de andra objektiven står det motljusskydd.
 
www.idealo.de (som pricerunner i Tyskland) så hittar jag D70 kitet hos Bilderjoker.de för 745€ + 22,50E (om man betalar i förskott) eller + 27,50€ (om man betalar när varan kommer) avrundat ca 7000-7100 kr.

Är det någon som beställt från Bilderjoker.de de verkar ha bra omdömen från tyskar, men hur är det om man beställer från Sverige?

/Tomas
 
lukke skrev:
Är det ingen som har eller vet var man kan skaffa en nikon d70 manual? alltså till salu!


Det finns olika manualer att köpa som inte är från Nikon!
Jag har svenska orginalet hemma och den är "sådär"! Bilderna/teckningar suger ju MAX men annars så tycker jag att formatet sm är i Pocket format är dret bra!

Det finns en rätt så billig att köpa också på nätet!

Kolla på Adlibris!
 
Jag har en tysk manual om någon är sugen ;)

Ska jag vara ärlig så kan jag inte ett ord tyska (ja ja... ein bire bitte) men lyckades ändå lära mig kameran från den tyska manualen. Är man inte HELT grön vad det gäller fotografi så klarar man sig lugnt igenom D70an utan problem. Menyerna ställer man enkelt och lätt till svenska och sedan är det bara att bläddra runt och se vad kameran har att erbjuda. Det är väldigt få saker som inte ger sig själva ganska snabbt. Den är användarvänlig den goa D70an helt enkelt. Är det något man absolut inte förstår är det ju bara att söka här på forumet och vips har man en förklaring. Skulle man mot förmodan inte hitta en så får man ju ställa en ny fråga!
 
Den engelska manualen är mycket bra.
Den kan laddas ner gratis och printas ut de 208 sidorna :)
Har inte hittat några felaktigheter, faktiskt.
Bilderna är tydliga, texten lika så. Den är skriven på en "begripligt" lätt engelska.
Jag har inte sett den svenska manualen till D70, men om den är av samma format och kvalitet som manualen till min Coolpix995 (4 A4 sidor nedförminskade och komprimerade till en A4), då kan jag avstå från den svenska D70 manualen.
Nikon tar 450 spänn för den :(
/Fred
 
Fred H skrev:
Den engelska manualen är mycket bra.
Den kan laddas ner gratis och printas ut de 208 sidorna :)
Har inte hittat några felaktigheter, faktiskt.
Bilderna är tydliga, texten lika så. Den är skriven på en "begripligt" lätt engelska.
Jag har inte sett den svenska manualen till D70, men om den är av samma format och kvalitet som manualen till min Coolpix995 (4 A4 sidor nedförminskade och komprimerade till en A4), då kan jag avstå från den svenska D70 manualen.
Nikon tar 450 spänn för den :(
/Fred

Vart kan man ladda ner den engeska manualen!

NEJ Den Svenska är inte så som du beskriver!Mycket bättre än så i alla fall!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.