niklasmagnus
Aktiv medlem
Gvbrdgvnit skrev:
Garantin fungerar ungefär som den gör i Sverige. Garantin för kameran (Nikon D70) är en europagarati och gäller således i hela Europa.
Man kan bara betala i förskott (=vorkasse, dvs. du sätter in pengarna på deras konto och sen skickar de varorna) om man vill att de fraktar till Sverige. De tillhör något som heter "trusted shops", vilket gör att de i mina ögon verkar trovärdiga. Om det skulle bli några problem, så har jag fördelen av att jag har en massa tysktalande kompisar som i fall av knas kan hjälpa mig. Jag har varken ringt eller mailat dem så jag vet inte om de kan någon engelska. Men googlade lite och hittade lite information om dem (dock mest på tyska och tjeckiska). Men det jag hittade verkar vara i huvudsak positivt till ixxpixx, en sak som var negativt var att det ibland står "sofort lieferbar" (=reda att skickas) men de inte har varan inne, så en god idé kan ju vara att maila/ringa coh kolla om de har sakerna inne. Fast helt säker kan man ju aldrig vara. Men å andra kan man ju också bryta ett ben när man går och köper kameran i lokala butiken. Om du vill kan jag berätta hur det går för mig och beställningen, när det händer något. Jag ska betala in pengarna till deras konto imorgon om de har kameran inne och är redo att fraktas.
Okey så du har inte beställt ännu. jag håller på att skicka mail nu till några firmor. Men vi skulle kankse ta och beställa tillsammans så får vi kanska lite billigare oxå. Kan det vara nå?