Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad heter "LCC plate" på svenska?
- Trådstartare Makten
- Start datum
PMD
Aktiv medlem
Kanske blir svårt. Capture Integration skriver att det är en "exclusive product you will only find at Capture Integration", och det ser ut som att de bara levererar till USA. De har dock en emailadress så man kan ju alltid skriva och fråga om de kan tänka sig att skicka till Sverige.
Förmodligen skulle det heta "linskastningskorrektion" (eller ännu hellre särskrivet) om någon importerade den till Sverige. Men kanske troligare inte översatt alls, så jag letade efter "Lens Cast Calibration" och "Lens Cast Correction" på site:se med Google, men utan att hitta något som liknar det du vill ha.
Jag hittade inte så mycket ens utan site:se faktiskt, så det är kanske är riktigt att det är en "exclusive product".
Jag hittade dock några websidor som beskriver hur man korrigerar objektivets naturliga färgstick med Capture One, utan att använda en sån där platta.
(Jag har inte läst igenom dessa sidor så noga att jag kan bedöma om det duger för dig).
Tillägg: jag såg nu att du har Capture One, så då har du nog testat det jag skrev ovan.
Förmodligen skulle det heta "linskastningskorrektion" (eller ännu hellre särskrivet) om någon importerade den till Sverige. Men kanske troligare inte översatt alls, så jag letade efter "Lens Cast Calibration" och "Lens Cast Correction" på site:se med Google, men utan att hitta något som liknar det du vill ha.
Jag hittade inte så mycket ens utan site:se faktiskt, så det är kanske är riktigt att det är en "exclusive product".
Jag hittade dock några websidor som beskriver hur man korrigerar objektivets naturliga färgstick med Capture One, utan att använda en sån där platta.
(Jag har inte läst igenom dessa sidor så noga att jag kan bedöma om det duger för dig).
Tillägg: jag såg nu att du har Capture One, så då har du nog testat det jag skrev ovan.
Senast ändrad:
alfin
Aktiv medlem
Om man googlar på opal plastskiva får man upp bl.a:
Här är Capture One's instruktion. Klicka på LCC plate så får du beställningsnr.
Opalvit Akryl
Opalvitt akryl. Mjölkvit plastskiva, delvis genomskinlig. Perfekt till att bryta ljuset framför glödlampan. Kapas till enligt önskade mått! SPARA 20-30%. Snabb leverans!
www.plastvaror.se