Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad heter "LCC plate" på svenska?

Produkter
(logga in för att koppla)
Eller så köper man bara en sån där som på bilden i mitt första inlägg. Frågan är fortfarande vad det heter på svenska och om den finns i nån svensk butik. ;) Kan inte kosta mer än ett par hundralappar antar jag.

Kanske blir svårt. Capture Integration skriver att det är en "exclusive product you will only find at Capture Integration", och det ser ut som att de bara levererar till USA. De har dock en emailadress så man kan ju alltid skriva och fråga om de kan tänka sig att skicka till Sverige.

Förmodligen skulle det heta "linskastningskorrektion" (eller ännu hellre särskrivet) om någon importerade den till Sverige. :) Men kanske troligare inte översatt alls, så jag letade efter "Lens Cast Calibration" och "Lens Cast Correction" på site:se med Google, men utan att hitta något som liknar det du vill ha.

Jag hittade inte så mycket ens utan site:se faktiskt, så det är kanske är riktigt att det är en "exclusive product".

Jag hittade dock några websidor som beskriver hur man korrigerar objektivets naturliga färgstick med Capture One, utan att använda en sån där platta.
(Jag har inte läst igenom dessa sidor så noga att jag kan bedöma om det duger för dig).

Tillägg: jag såg nu att du har Capture One, så då har du nog testat det jag skrev ovan.

Senast ändrad:
  • Gilla
Reaktioner: PMD
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar