Annons

Vad heter bildbehandlingsprogrammet?

Produkter
(logga in för att koppla)

a-zon

Ny medlem
Tänkte gära ett collage av bilder 70x100cm som tillsammans ska bli en stor bild, finns kända exempel som på lennon och bobban marley vet jag.
Vet att det finns ett program för detta eller går det på något vis att göra i PS, någon som kan hjälpa mig på traven?

tacksam för svar!

sitter på en mac, det verkar bara vara för pc-burkar. Tack ändå!
Några andra förslag till mac?

Tänkte gära ett collage av bilder 70x100cm som tillsammans ska bli en stor bild, finns kända exempel som på lennon och bobban marley vet jag.
Vet att det finns ett program för detta eller går det på något vis att göra i PS, någon som kan hjälpa mig på traven?

tacksam för svar!

Det går väl bra i PS men kanske finns andra som är enklare att använda. I PS så gör du en ny bild som är 70x100cm i lagom upplösning (typ 20Mpix), sedan klistrar du in de andra bilderna i varsitt lager gärna som smart objekt så det är lätt att ändra storlek så de passar.

ok, men tanken var att dessa bilder ska bilda en stor bild när man betraktar den från lite avstånd och som småbilder när man tittar närmare. Men det kanske bara är att lägga den stora bilden över med lägre opacitet, kanske?

ok, men tanken var att dessa bilder ska bilda en stor bild när man betraktar den från lite avstånd och som småbilder när man tittar närmare. Men det kanske bara är att lägga den stora bilden över med lägre opacitet, kanske?

Hepp, då missuppfattade jag frågan. Var vänlig bortse från mitt inlägg...

Hmm
Har en svag aning om att detta avhandlats på moderskeppet.se för rätt länge sedan.
kan ha fel med gå in där och sök runt lite så kanske det finns något.
Lycka till!

tack, där har vi det ju!! Lite komiskt att jag precis blev klar med collaget i PS när jag såg ditt svar, ...blev ett vanligt collage som blev kanon, får testa det där nästa gång.

ANNONS