ANNONS
Annons

Vad har det för värde? analogt & digital

Produkter
(logga in för att koppla)

liselotte.j

Ny medlem
Hej !
Har lite gamla kameror och objektiv som jag fått ärva, och undrar ju vad det kan ha för värde? eller om något är värt att använda till det digitala ?
minolta srt 101 med objektiv "Minolta MD 1:2/50 mm"

Konica C35 Automatic

Svart Pentax Me Super + objektiv " smc pentax 1:3. 5/28"

Minolta dimage 7-5,2 megapixel+ objektiv "minolta GT 7.2-50.8/ 2.8-3.5"

Objektiv canon zoom lens fd 80-200mm 1:4

Hoppas ni kan tyda vad jag skrivit =)

/ Liselotte

Hej

Konica C35 får man nog inte så mycket för. Pentaxen skulle nog kunna inbringa några hundralappar på tradera/blocket.

//Alexander

Har lite gamla kameror och objektiv som jag fått ärva, och undrar ju vad det kan ha för värde? eller om något är värt att använda till det digitala ?
Tyvärr är det mesta du räknar upp ganska gamla kameror som såldes i mycket stora upplagor och har väldigt litet värde. Jag håller med Alexander om att Pentaxen kanske är intressantast -- men även den digitala Minoltan är en trevlig kamera. Den kanske inte är så lätt att sälja, men trots att den är ganska gammal borde den vara fullt användbar och ge riktigt bra resultat även i dag. På sin tid var den en mycket avancerad modell.

En Pentax Me Super i fint skick brukar gå för ca 400:- på Tradera. Sen så är väl den svarta varianten lite ovanligare, och då kanske kan ge lite mer.

Objektivet, Pentax SMC-M 1:3.5/28, är säkert värt minst lika mycket. Jag har sett på PentaxForums att folk har betalat allt från $30 till $150 för det.

Dessutom så kan du ju använda Pentax-objektivet på moderna Pentax DSLR:er.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar