olindskog
Aktiv medlem
Har nu efter lång vånda beställt en d-slr nämligen en d40 och undrar om (eller räknar snarare med det) det är ngn som har synpunkter på vad man bör/kan/ska hänga på för ett allroundobjektiv innan "samlingen" utökas?
Det jag idag vet kommer att köpas med tiden och när pengarna tillåter är:
en riktigt vidvinkelzoom ex. 10-22mm
en medium telezoom ex 70 eller 80-200mm
detta berättar jag egentligen bara för att visa på "tomrummet" som mitt allroundobjektiv ska fylla?
Mao, det jag söker är inte riktigt ett allroundobjektiv även om jag skriver det utan ett objektiv som kan sitta på och som är det som fäöljer med när man bara tar med ett objektiv.
De jag funderar på är
Canon EF 24-105/4L IS USM
Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM
Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM
Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM
Jag vill gärna ha IS eller motsvarande på objektivet som sitter på kameran när den ska fram snabbt och man kanske inte riktigt hinner med att planera fotograferandet med stöd o.dyl
MVH
Ola G
Det jag idag vet kommer att köpas med tiden och när pengarna tillåter är:
en riktigt vidvinkelzoom ex. 10-22mm
en medium telezoom ex 70 eller 80-200mm
detta berättar jag egentligen bara för att visa på "tomrummet" som mitt allroundobjektiv ska fylla?
Mao, det jag söker är inte riktigt ett allroundobjektiv även om jag skriver det utan ett objektiv som kan sitta på och som är det som fäöljer med när man bara tar med ett objektiv.
De jag funderar på är
Canon EF 24-105/4L IS USM
Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM
Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM
Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM
Jag vill gärna ha IS eller motsvarande på objektivet som sitter på kameran när den ska fram snabbt och man kanske inte riktigt hinner med att planera fotograferandet med stöd o.dyl
MVH
Ola G